12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    NOx

Installatie Windows op iMac

Hello,

Ik ben vanmiddag begonnen met de installatie van Windows op men iMac met Bootcamp.
    Nu heb ik die USB stick aangemaakt met een 64 bit iso en de nodige stappen doorlopen.
    Nu bij het partitioneren heb ik 500GB vrij gelaten voor Windows en Bootcamp is er aan begonnen maar na een half uur kreeg ik een zwart scherm (wel eerst met de typische laad iconen) maar nu 5 uur verder zit ik nog steeds met een zwart scherm (iMac sta wel aan want de randen zijn lichtjes verlicht)
    Aan wat zou dit kunnen liggen ? kan het kwaad als ik nu een hard reset doe ?
    Ik heb al wat rondgekeken maar niet meteen het zelfste probleem gevonden…

Betreft iMac late 2013 i7 32GB RAM 3TB HDD

Bijdrager
    SunKeeper

Als het al zolang duurt beter uitzetten en weer opstarten.

Houdt dan meteen Option ingedrukt en kijk welke opstartopties er verschijnen.

Bijdrager
    Schrijnie

Waarschijnlijk kom je tot de ontdekking dat er wel een partitie is aangemaakt maar dat Windows niet geïnstalleerd kan worden. Heb ik ook gehad nadat ik de installatie afbrak (welliswaar op een Fusiondrive).

Ik heb vervolgens mijn hele Fusiondrive verwijderd dmv de Terminal, opnieuw laten opbouwen dmv Schijfhulpprogramma, mijn Time Machine backup terug gezet en het hel proces van voren af aan opnieuw uitgevoerd. Uiteidelijk is het toch gelukt.

Ben benieuwd naar jouw bevindingen na de herstart.

Bijdrager
    NOx

Enkel Macintosh HD…

Zal nog wel eens opnieuw proberen…

Bijdrager
    NOx

HIj heeft wel de 500GB partitie aangemaakt…

Bijdrager
    Schrijnie

Als je nu Bootcamp opstart zal deze je alleen de optie geven om Win te verwijderen, toch ?

Bijdrager
    Jos Smeets

Voor slechts €39 euro koop je een officiële Parallels en zijn er geen problemen. Zowel Windows als Mac software staat op het zelfde niveau en op de zelfde harddisk. Geen extra partitie meer nodig, dus ook nooit gedoe over “hoeveel ruimte moet ik nu reserveren en kom ik straks niks te kort”?. Dan last but not least is de perfect integratie binnen Mac en Windows . Copy & Paste binnen de Mac op bijvoorbeeld bureau blad en dan door met de muis naar windows en zonder probleem plakken is allemaal opeens mogelijk en NOOIT bij Boot Camp. Ik heb vroeger alleen maar ellende met Boot Camp gehad en nooit met Parallels. Ik zou het dus wel weten….

Bijdrager
    Jos Smeets

Parallels normale prijs: € 79
    Parallels educatieve prijs: € 39

Educatief kan bij docenten, leerlingen en studenten van voortgezet onderwijs (wie kent er wel niet iemand…)

Bijdrager
    Schrijnie

Parallels is leuk tot je games gaat spelen (de reden dat ik Bootcamp heb). Die lopen niet lekker in Parallels.

Mocht je geen games of zware applicaties draaien dan is Parallels inderdaad ideaal.

Bijdrager
    NOx

Klopt schrijnie, heb ik net terug gedaan blijkbaar zijn er problemen met GTX drivers misschien heb ik dan ergens gemist met die additional drivers te downloaden alhoewel ze van apple zelf kwamen

Bijdrager
    Schrijnie

Gewoon nog een keer proberen, ik heb ook een paar pogingen moeten ondernemen voordat het lukte. Bootcamp de tijd geven, echter een paar uur is natuurlijk te lang dan weet je dat het niet gelukt is.

Bijdrager
    checkpointx

games werken soms inderdaad niet in parallels, maar soms ook zeker prima. Heb in het verleden farcry 3, legue of legends (voor er een mac client was) en nu pas age of empires 3 allemaal via parallels gespeeld en dat werkt prima.

Heb soms wel es dat de game virtualisatie ontdekt en het dan vertikt, maar niet vaak.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.