5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Neeltje

Installatie wachtwoord

Beste forum gangers!

Ik heb sinds kort een macbook(refurbished)en nu heb ik een programma gedownload alleen zodra ik hem probeer te openen vraagt hij om een wachtwoord.. ik heb alle wachtwoorden geprobeerd die ik ingesteld heb maar geen van alle werkt.. is het zo dat er een speciaal wachtwoord is voor installaties waar ik niet vanaf weet? Of is dit bestand versleuteld en is het niet 1 van mijn eigen wachtwoorden die ik in moet voeren?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Brombeer

Er vanuit gaande dat je op je eigen account werkt (en dus niet op de installatie en de erfenis van een vorige gebruiker teert): is het misschien een licence key die je moet invoeren?

En heb je niet toevallig een spatie teveel ingevoerd?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Brombeer.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Brombeer.

Bijdrager
    dirkalblas

Heb je misschien dat programma op een dubieuze wijze verkregen?..

Het komt nogal eens voor dat je op het wereldwijde web een .rar tegenkomt die je heel fijn kan downloaden.
    Tegen de tijd dat je hem wilt openen moet je alleen nog even een wachtwoord invullen. En dat wachtwoord is uiteraard niet gratis..

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Neeltje op 02 november 2016

is het zo dat er een speciaal wachtwoord is voor installaties waar ik niet vanaf weet?

Nee, dat is er niet.

Wanneer de computer je om een wachtwoord vraagt, moet je áltijd goed in het venster kijken om te zien waarom hij dat wil weten. Als er niks in de melding staat die te maken lijkt te hebben met het programma waarmee je aan het werk bent, is er wellicht iets niet in de haak. Vraag jezelf ook af of je de vraag kon verwachten: bij het installeren van een programma kan het goed dat de computer om een wachtwoord vraagt, maar niet terwijl je bijvoorbeeld een foto aan het bewerken bent.

Vertrouw je het niet, vul dan niks in en klik op de annuleerknop. Vraag eventueel hulp van iemand met meer verstand ervan dan je zelf hebt.

Bijdrager
    knippie

Heb je wel eens gewoon op de spatiebalk gedrukt met een leeg wachtwoord venster?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.