1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    silvercircle

[opgelost]Installatie ubuntu niet zichtbaar in opstartschijf of bootchamp

Ik heb Ubuntu geïnstalleerd op een afzonderlijke harde schijf in m’n Mac Pro.
    Opstarten vanaf deze schijf lukt alleen als ik alle andere schijven verwijder. Ik kan deze schijf niet selecteren in de systeem prefs onder opstartschijf. Ze is ook niet zichtbaar in het utility BootChamp.
    Heel vaak moet ik niet direct in Ubuntu opstarten maar om nu telkens alle schijven te verwijderen …
    Via Parallels of VMWare is geen oplossing omdat ik moet testen met OpgenGL.
    Ik hoor u al zeggen: “Gebruik rEFIt”, en dat lukt, maar enkel met de originele grafische kaart.
    Ik heb nu een GTX 680 en dat werkt prima, alleen heb ik dan geen bootscherm en dus ook geen rEFIt.

Is er eigenlijk geen andere mogelijkheid om Ubuntu direct te installeren zodat deze schijf selecteer baar wordt?
    Nu krijg ik ook telkens de melding, als ik opstart ben in OSX, dat de schijf waar Ubuntu op staat niet herkend wordt en ik kan dan kiezen tussen negeren, initialiseren of verwijderen.

enige tips?

Het probleem is opgelost aangezien de GTX680 nu kan geflashed worden.

Ik heb nu een bootscreen en kan eventueel ook rEFIt gebruiken.
    http://forums.macrumors.com/showpost.php?p=17132316&postcount=111

Alleen nog die vervelende melding wegkrijgen dat ‘deze schijf niet kan gelezen worden’ bij het opstarten.
    Ik vind voorlopig nergens een optie om deze melding niet te geven, zoals je kan instellen voor een lege CD/DVD.
    Dus nog even wegklikken na het opstarten.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.