6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    snorder

Installatie schijf kapot, mag ik downloaden?

Mijn Panther installatie schijf doet het niet meer, ben ik illegaal bezig als ik een copy download van het internet (torrent)?

Bijdrager
    mvdenberg

Ik denk het wel:
    * je hebt de origele schijf in bezit (ook al is deze beschadigd)
    * als het goed is heb je bij je mac een licentie coupon gekregen. Ik neem aan dat je deze nog hebt

Bijdrager
    snorder

Hmmm… Volgens mij heb ik die coupon nog ergens liggen. Kan ik een nieuwe schijf krijgen dan?

Bijdrager
    mvdenberg

Je zou Apple kunnen bellen. Ik weet niet of ze nog zo’n schijf tegen administratie kosten kunnen leveren. De kans is groot dat zij je Tiger willen aansmeren.
    Ik zou het gewoon downloaden aangezien je de reeds genoemde spullen hebt. Mocht downloaden niet lukken, dan zou je misschien Panther of Tiger origineel 2de hands kunnen kopen voor weinig via http://www.tweedehandsmac.nl of marktplaats

Bijdrager
    snorder
    Bijdrager
    pepe

Een beetje grijs gebied. Maar je moet het ook zo zien, je kunt niet aan de installatie zien dat deze met een andere schijf is gemaakt (Het systeem vraagt niet om een serial). Een gedownloade versie zou in principe identiek moeten zijn aan jou schijfje. Dan zou ik er geen probleem in zien, want je hebt een origineel liggen. Het is zelfs niet te bewijzen dat de installatie met de kopie is gemaakt ipv van het origineel. Dat het origineel beschadigd is zegt niets, want is dat voor of na een installatie gebeurt?

Het is eigenlijk gelijk aan een installatie die je met je eigen reservekopie hebt gemaakt.

Een kleine notitie: er is een verschil tussen de meegeleverde sysyteemsoftware en de versie die je in de winkel koopt. Op het net zal je waarschijnlijk alleen maar de laatste vinden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.