30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:

Bijdrager
    Snowgasm

Installatie route 66 onmogelijk?

Hallo,

Ik ben vrij nieuw in het MAC wereldje (maar heb wel veel ervaring met UNIX (Linux)).

Ik heb een macbook pro 17” (met intel duo core) waarop ik al tijden het programma route 66 probeer te installeren.

Ik krijg het echter met geen mogelijkheid voor elkaar, terwijl het anderen met een gelijke processor wel lukt.

Ik krijg als ik de DVD erin stop de melding dat het een unix uitvoerbaar bestand is en vraagt OSx of ik een programma wil selecteren om het te openen.

Het is een originele DVD en is voor een MAC.

Zie screenshot (klikken om te vergroten):

[URL=http://img293.imageshack.us/my.php?image=afbeelding12ss.png][/URL]

Ik heb alle fora al afgezocht en heb laatst iemand gevonden die me vertelde dat ik dit gewoon naar de HD moest kopieren, ook dit werkte niet.

Kan iemand me helpen?

Al vast bedankt,

Snow

:apple:

Bijdrager
    Cars

Zo te zien ben je net nieuw in de Mac wereld…Dit is een exe document. Dat kan dus niet worden geopend!

.exe is de aanduiding voor een programma voor Windows

.dmg is de aanduidung voor een programma voor Mac

EDIT: dat mapje Programma’s op je desktop is ook nogal Windows…In je Dock beneden kun je programma openen. Richt je dat zo in, dat je meest gebruikte programma’s daarin staan…:wink:

Bijdrager
    PietjePuk

Mss kleine correctie een “.app” is een Mac programma extensie.

“.dmg” is een diskimage.

Bijdrager
    Cars

Ohhh..nooit geweten..Weer wat geleerd.

Bijdrager
    Snowgasm

Hoe kan het dat er dan een .exe bestand (het bestand heeft overigens geen extentie) op een originele DVD voor MAC staat?

Ik zie overigens nergens de extentie .exe achter staan… :S

Het mapje Programma’s stat er even tijdelijk tot dat ik weet welke programma’s ik wel en niet in mn dock moet zetten:)

Iemand nog een idee? Want het diskje pakt in een windows PC ook niet.

Bijdrager
    Marc

Nog een OS 9 bestand ?

Bijdrager