7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    kasba

Installatie-problemen Ricoh RDC-7 camera

Grote problemen…wie helpt me uit de brand?

Ik heb een Ricoh RDC-7 camera. Het installeren mislukt steeds opnieuw, ik installeer onder MacOS9, onder X lukt het al helemaal niet.
    Aangesloten via USB, maar het systeem ziet steeds dat de camera via de modempoort is aangesloten ???
    Kan dus niet verder.

Een hele mooie foto voor degene die het voor elkaar krijgt.

Kasba (Ilona)

Bijdrager
    2manydjs

Tot nu toe pakte iPhoto elke camera die ik aan mijn mac hing.
    Heb je dat al geprobeerd?

Bijdrager
    Joost

Kasba,

Ik heb het een en ander eens nagezocht (uit niewsgierigheid) maar drivers voor je camera ka nik al helemaal niet meer vinden. Ricoh is er blijkbaar mee gestopt (camera’s dan) en de camera zelf is wat ik uit test kan halen van 2000! Dat is 3 jaar oud en in de ict dus antiek…

Sorry, onder osx kun je het echt vergeten, daar gaat hij het niet doen en het zou kunnen dat onder OS9 de software niet compatible is met het os. Je zou een ouder macos kunnen proberen b.v. 8.6 en zien of het dan wel lukt. Dit is echt ongeveer alles wat ik voor je kon vinden en met wat ‘puzzelen kan aanbevelen…

Succes

Bijdrager
    MacAttack

Bijdrager
    2manydjs

http://www.ricoh.co.jp/r_dc/dc/si/dlfiles/exe/mac/rdc-i/rdc-i_mounter_5.4.hqx

Heb je deze drivers geprobeert te installeren?
    Zo ja, waarom ging dat dan niet goed?

Volgens het forum wat MacAttack heeft gepost moeten deze drivers het doen in combinatie met iPhoto.

Bijdrager
    kasba
    ”2manydjs”

http://www.ricoh.co.jp/r_dc/dc/si/dlfiles/exe/mac/rdc-i/rdc-i_mounter_5.4.hqx

Heb je deze drivers geprobeert te installeren?
    Zo ja, waarom ging dat dan niet goed?

Volgens het forum wat MacAttack heeft gepost moeten deze drivers het doen in combinatie met iPhoto.

klopt inderdaad, waanzinnig bedankt het werkt fantastisch, een dikke zoen heb je zeker verdiend;-)

Bijdrager
    2manydjs
    ”kasba”

Een hele mooie foto voor degene die het voor elkaar krijgt.

Een dikke zoen, dank je! Maar uh.. die hele mooie foto dan? Of is die nog niet geschoten?:)
    Volgens mij is er in de Apple lounge altijd wel vraag naar wat leuke foto’s!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.