10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Ketelbinkie

installatie osx panther

Moet ik alle 2 de cdroms bij de installaie gebruiken ivm ruimte besparing op mijn laptop?
    Wat staat er allemaal op de 3 roms?
    Als ik nu de 2e rom installatie weglaat?
    kan dat?

Moderator
    unSOUND

Welke CD’s je nodig hebt hangt af van wat je wel en niet wilt installeren. Je kunt een aantal talen, drivers en extra programma’s weg laten, een kale OS X is ongeveer 2 GB.

Bijdrager
    TomvK

daar staat volgens mij x86 op. Wat dat is weet ik even niet meer, voor normaal gebruik heb je het volgens mij niet nodig en kan je het overslaan.

Bijdrager
    PietjePuk
    ”TomvK”

daar staat volgens mij x86 op. Wat dat is weet ik even niet meer, voor normaal gebruik heb je het volgens mij niet nodig en kan je het overslaan.

X86?, weet je wel wat je aan het zeggen bent?

http://nl.wikipedia.org/wiki/X86

Bijdrager
    wilko

X11 bedoelt ‘ie waarschijnlijk.

Bijdrager
    TomvK
    ”wilko”

X11 bedoelt ‘ie waarschijnlijk.

klopt X11 bedoel ik natuurlijk. foutje

Bijdrager
    Ketelbinkie

Dus welke moet ik nu installeren?
    Cd 1 en 3?
    Is toch OSX in het Nederlands?

Bijdrager
    Xserve

OS X is ALTIJD in ALLE talen van de wereld, maar nederlandse taalondersteuning staat wel op de tweede cd. Start op met CD 1 en kies dan Nederlands als taal. Later steek je cd2 in je Mac.

Moderator
    unSOUND
    ”Ketelbinkie”

Dus welke moet ik nu installeren?
    Cd 1 en 3?
    Is toch OSX in het Nederlands?

Je kunt niet zomaar zeggen welke CD’s je wel en niet pakt, want de software staat verspreid over de CD’s. Welke je nodig hebt krijg je te zien tijdens de installatie.

OS X staat altijd in 15 talen op je Mac, maar je kunt er een aantal weg laten als je kiest voor een aangepaste installatie.

Bijdrager
    tiny

Niet moeilijker maken dan het is, toch? Het installatieprogramma vraagt simpelweg de CD’s die het nodig heeft. Van tevoren zegt het ook nog welke je nodig gaat hebben (vlak na het [de]selecteren van bepaalde onderdelen). Maar houd ze gewoon alledrie bij de hand.

Als je ruimte wilt besparen, vink dan de talen die je niet nodig hebt uit, alsmede de printerdrivers die je niet nodig denkt te hebben (deze kan je er later evt nog bij zetten) en lettertypes van exotische talen (tenzijn je je scherm ooit vol Chinise tekens o.i.d. wilt zien).

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.