11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    wido

Installatie Office 2011

Als het goed is, kan ik morgen Office 2011 installeren. Op dit moment gebruik ik Office 2008. Ik vraag me nu af of ik er goed aan doe eerst 2008 te verwijderen voor ik 2011 installeer (deze gedachte is een erfenis uit mijn Windows-tijd, daar was het verstandig niet te upgraden, maar te vervangen…). Of kan ik gewoon 2011 over 2008 heen installeren? En blijven de sjablonen behouden?
    Hopelijk kan iemand mij hierin adviseren. Alvast bedankt.

Bijdrager
    Sc-cal

Bji de install komt 2011 in een andere map, ja kan beide versies blijven gebruiken!

Bijdrager
    bouncer

Als je in 2011 dezelfde zelfgemaakte sjablonen wilt gebruiken als in 2008, moet je ze naar de 2011-map kopiëren.
    Je kunt er wel naar verwijzen via voorkeuren –> bestandslocaties, maar als je dan 2008 verwijderd ben je je sjablonen ook kwijt.

Bijdrager
    sedikit

Dit kwam ik ergens tegen:
    “Note You can install Office for Mac 2011 side by side with an earlier version of Office. However, if you want users to use only Office for Mac 2011, remove the earlier version.”

Bijdrager
    MacAanZee

Volgens de verkoper bij de iCentre kan je Office 2011 gewoon installeren en wordt het automatisch over Office 2008 heengeschreven, met behoud van documenten etc. Wat bedoel je met sjablonen?

Bijdrager
    wido

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik 2011 nu gewoon naast 2008 installeer.

Wat bedoel je met sjablonen?

Behalve de standaardsjabloon (normal.dotx) heb ik nog andere gemaakt, die ik geregeld voor mijn werk gebruik, die wil ik dus behouden. Ik ga ze voor de installatie voor de zekerheid maar even apart zetten.

Bijdrager
    Sc-cal
    sedikit op 16 november 2010

Dit kwam ik ergens tegen:

“Note You can install Office for Mac 2011 side by side with an earlier version of Office. However, if you want users to use only Office for Mac 2011, remove the earlier version.”

EDIT: fout gelezen, klopt inderdaad

Moderator
    Strifer

Het klopt wel… er staat helemaal niets over stabiliteit! Het gaat er enkel om dat ze adviseren 2008 te verwijderen als men wil dat enkel 2011 gebruikt wordt!

Anyway, mijn advies: 2011 naast 2008 installeren en de sjabloontjes overzetten. Als het allemaal lekker een tijdje zonder problemen loopt kun je altijd 2008 nog verwijderen. Succes!

Bijdrager
    Koetjesreep

Leer eens Engels of lezen.

Bijdrager
    Sc-cal
    Koetjesreep op 16 november 2010

Leer eens Engels of lezen.

Aangepast, bedankt

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    MacAanZee op 16 november 2010

Volgens de verkoper bij de iCentre kan je Office 2011 gewoon installeren en wordt het automatisch over Office 2008 heengeschreven, met behoud van documenten etc. Wat bedoel je met sjablonen?

Hoppa, weer zo’n Mac-verkoper die uit z’n nek lult. Het is bijna een zekerheid aan het worden dat je in Macwinkels beter geen advies vraagt. Snow Leopard mijnheer? 129€ zoals alle updates van Apple (een week na de keynote). En zo kan ik nog wel even doorgaan.

On topic: ze worden naast elkaar geïnstalleerd op je computer en je kan ze allebei gebruiken. Maar dat wist je ondertussen al.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.