12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Swisi

Installatie MacBook Pro mislukt: ERROR_DOWNLOADED_FAILED

Beste OMT’ers

Een vriend van mij moest zo nodig een herinstallatie van zijn MacBook Pro (late 2008 – begin 2009), om gewoon wat ruimte te besparen. Het betreft een herinstallatie van Snow Leopard.

Echter krijgt hij deze melding:

Kopie overzetten van een andere MacBook:

Verder (zegt hij) dat de CD/DVD brander/schrijver een ander geluid maakt tijdens de installatie, echter lijkt mij dit vrij normaal. Er is ook geen getik bij de harde schijf te bespeuren.

Wat is het probleem?

Bijdrager
    Hansi2124

Klik zelf eens op die link……. Daar worden we niet veel wijzer van (ik kom gewoon op de homepagina uit). Plaats het gewoon hier op het forum door in het reactieveld op Img te klikken.

Bijdrager
    Swisi

Aangepast.

Bijdrager
    Macosxachist

Zit er een SSD schijf in die MBP? Zo ja, hoe is die dan geformatteerd?

Bijdrager
    Swisi

Het is een gewone, standaard harde schijf van 320 GB.
    Geformatteerd in Mac OS Uitgebreid (journaled).

Bijdrager
    Macosxachist

En staat de partitieschema-indeling op GUID? (Schijfhulpprogramma->schijf selecteren->Info)

Bijdrager
    AppleStef
    Swisi op 06 januari 2012

Een vriend van mij moest zo nodig een herinstallatie van zijn MacBook Pro (late 2008 – begin 2009), om gewoon wat ruimte te besparen.

*Facepalm*

Bijdrager
    Hansi2124

De SL-installatieschijf: is dat een retail of hoort die bij de MBP van die vriend?

Bijdrager
    Swisi
    Macosxachist op 06 januari 2012

En staat de partitieschema-indeling op GUID? (Schijfhulpprogramma->schijf selecteren->Info)

Inderdaad.

AppleStef op 06 januari 2012
    Swisi op 06 januari 2012

Een vriend van mij moest zo nodig een herinstallatie van zijn MacBook Pro (late 2008 – begin 2009), om gewoon wat ruimte te besparen.

*Facepalm*

*Triple Facepalm*

Hansi2124 op 06 januari 2012

De SL-installatieschijf: is dat een retail of hoort die bij de MBP van die vriend?

Hoort bij de MacBook.

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien al geprobeerd om nogmaals te installeren?

Kan je eerst nog van die installatie-dvd opstarten en daarin Schijfhulpprogramma opstarten? Dan de hd aanklikken en op tabje Herstel klikken. Misschien komen daar wat foutjes uit te voorschijn.

Bijdrager
    Swisi

Inmiddels al 10x geprobeerd, anders had ik geen topic geopend.
    Ik geef het door, dank je.

Bijdrager
    tinus_omt

Je kunt ook proberen de installatie-dvd op een USB stick te zetten en dan de installatie daarvanaf te draaien. Op Internet kun je vinden hoe je dat doet. Let wel op dat er geen belangrijke bestanden op de USB stick staan want die ben je dan waarschijnlijk kwijt.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.