8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Triumph

Installatie Mac OS X 10.6 10.7 probleem

Hallo,

Ben voor een kennis 10.7 aan het installeren maar hij heeft 10.5
    iMac 8.1 3 GHz CD2 500 GB 4 GB geheugen
    Als allereerst met SuperDuper een kopie gemaakt op externe schijf
    Eerst dus upgraden naar 10.6.
    Tijdens installeren na 2 minuten geeft hij aan in een gele driehoek dat hij bepaalde bestanden niet kan plaatsen en dat ik de machine opnieuw moet opstarten en opnieuw met installeren moet beginnen.
    Gedaan geen succes.
    Heb een stickje met 10.7.3 dat installeren, geen succes ik moet 10.6 hebben daarvoor.
    Maar ik heb ook een officiële Apple stick allen dat is 10.7. Die er in zelfde fout.
    Ok schijfhulpprogramma schijf en schijf wissen en kale 10.7 installeren en dan migreren van af de Supderduper backup.
    Op dus lege schijf exact de zelfde fout. Ook met 10.6 exact dezelfde fout.
    Schijf met Diskwarrior gecheckt geen fouten gevonden.

Met Superduper backup terug geplaatst op de Macintosh HD. Machine werkte weer als voorheen.
    Nu geboot van 10.6 en geprobeerd externe schijf (FW800) met daarop de SuperDuper backup te upgraden.
    Exact de zelfde fout.
    Nu op de iMac pram gereset 3x achter elkaar en geprobeerd de OS 10 6 en/of 10.7 te installeren nog steeds fouten. (dat hij dus bestanden niet kan verplaatsen)

Andere Mac gepakt en 107 installatie en geprobeerd te migreren. Geen enkel probleem.
    Lijkt dus echt aan de iMac te liggen.
    Maar met 10.5 geen enkel probleem maar met 10.6 of 10.7 installaties dus wel.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn, naar 5 uur bezig te zijn geweest ben ik het zat……..

Bijdrager
    majorB

welke 10.6 installatieschijf gebruik je?

Bijdrager
    Triumph

10.6.3 Standaard dus niet behorend bij een Mac

Bijdrager
    fnk

Welk format is de HD?
    Tegenwoordig moet deze GUID Partition Table zijn……

Bijdrager
    Triumph

Staat op GUID en 500 GB 3.5″ intern en 300 GB 3.5″ maar de te kopieeren data is ong 150 GB

Bijdrager
    fnk

Hardwaretest op de iMac doen…

Moderator
    Night

Inderdaad; ik zou eerst een volledige surface-check van de HDD uitvoeren.

Bijdrager
    Triumph

Even een update, niets standaards heeft geholpen. Ook HDD surface check met DIsc Warriror en andere vonden niets. Opgelost door op externe drive via andere computer OSX Lion te installeren, daarna vanaf de eerste externe disc te migreren en toen via Superduper deze nw schijf met Lion over te zetten naar de interne harddisk.
    1 Keer een kernal panic gehad daarna, verder nog geen problemen gehad.

Toch blijft het vreemd

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.