11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Morning Glory

installatie leopard

beste forumers,

Ik wou deze middag leopard installeren op mijn MacBook, dus, handleiding bekeken, cd er in op “mac osx intallatie.app” drukken en gaan dacht ik…. niet dus.

Elke keer als ik opnieuw opstart boot hij niet van de dvd en start hij gewoon op in tiger.
    Ik heb al geprobeerd met c ingedrukt en via systeemvoorkeuren=> opstartischijf. Maar niets gaat. Wie weet raad?

alvast bedankt

Bijdrager
    liesebirdie

Nu heb ik datzelfde probleem, maar wil ik terug van Leopard naar Tiger en pakt mn Mac mini zowel de Tiger als de Leopard-cd’s niet (meer). Hij spuugt ze uit alsof hij ze niet kan lezen. Mn Tiger-cd getest in mn macbook en die had em wel meteen. Andere CD’s en DVD’s pakt mn Mac mini wel.. help?

Bijdrager
    R-Flow

Gebruik je wel een Mac OS X Install DVD die voor jouw MacBook bedoeld is? Dus een Retail-versie (met doos) uit de winkel of de grijze Restore DVDs die origineel bij je MacBook zaten?

Bijdrager
    liesebirdie

De Tiger zijn degene die bij de Mac zaten. De Leopard heb ik later officieel gekocht. Ik probeerde een andere installatie-cd (iLife 06, meegeleverd met de Mac mini) en die laat het ook afweten…

Bijdrager
    liesebirdie

Update: na de 2e keer pakte mn Mac mini de iLife 06 wel. De Tiger-cd heeft hij ook 1x van de 20 probeersels wel gepakt.

Bijdrager
    R-Flow

M’n antwoord was meer gericht aan Morning Glory. Geen idee wat het probleem bij jou voor de rest is. Misschien effe contact opnemen met Apple?

Bijdrager
    liesebirdie

Okey, andere vraag van mij:
    Als de later gekochte Leopard van die Mac mini afgehaald wordt, kan deze dan op een andere Mac met Tiger geinstalleerd worden? Of kan hij maar op 1 computer? Dus erna nooit op een andere? Al is hij wel van die andere afgehaald?

Thnx alvast

Bijdrager
    IJurriaan

Het mag niet op twee macs geinstalleerd worden maar het kan wel. Maar :sealed:

Bijdrager
    liesebirdie

Dus ook niet als het op de ene STOND en op de andere wordt geinstalleerd? Dus op de vorige Mac is de Leopard gedeinstalleerd?

Met iWork krijg ik het niet eens voor elkaar om hem twee keer te installeeren, hij zegt dan dat hij al op een Mac staat, wat dan ook zo is. (alleen even getest ;-))

Bijdrager
    Morning Glory
    ”R-Flow”

M’n antwoord was meer gericht aan Morning Glory. Geen idee wat het probleem bij jou voor de rest is. Misschien effe contact opnemen met Apple?

Het is gewoon een standaard versie, dus uit de doos. Dus GEEN die bij een laptop zat. Het moet gewoon werken want ik heb bootcamp echt nodig… ( virtualisatie is geen oplossing) stelt me eerlijk gezegd wel beetje teluur van apple

Bijdrager
    Edwin
    ”Morning

Het is gewoon een standaard versie, dus uit de doos. Dus GEEN die bij een laptop zat. Het moet gewoon werken want ik heb bootcamp echt nodig… ( virtualisatie is geen oplossing) stelt me eerlijk gezegd wel beetje teluur van apple

De retail versie (los gekocht dus) moet op elke Mac werken. Wat dat betreft mag Apple je dus niet teleurstellen. Je wilt eigenlijk Leopard omwille van BootCamp begrijp ik?

De DVD eens in een andere Mac proberen, desnoods een Apple Premium Reseller.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.