14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Morning Glory

Installatie Leopard

Beste forumers,

Ik heb al 2 jaar mijn Macbook en volg ook al sinds dan jullie forum. Ik heb al veel plezier gehad aan mijn mac maar sinds kort heb ik windows nodig voor school (autocad…). Ik zou graag een dualboot hebben via bootcamp maar dan moet ik eerst leopard installeren. Ik had graag al mijn instellingen, programma’s en plug-ins geback-upt via mijn externe harddisk. Want ik weet echt niet meer hoe ik mijn hotmail in mail gekregen heb, hoe mijn gsm gekoppeld werd aan adresboek, hoe ik dvix kon afspelen in quicktime etc… en om dat allemaal terug op te zoeken en in te stellen zie ik net niet zitten :-p. Ik heb al wat opgezocht op internet en op het forum maar ik vind niet echt een geschikt antwoord.

alvast bedankt,
    Morning Glory

Bijdrager
    RoyHochstenbach

Voor alleen AutoCAD kan je ook gewoon VMware fusion (2) installeren. Je hebt ook meteen hardwareversnelling van de grafische kaart. Deze methode gebruik ik ook. Je kan dan ook een programma (in dit geval AutoCAD) uit Vmware ‘trekken’, zodat je alleen dat programma op de voorgrond hebt :)

Bijdrager
    Morning Glory

Daar had ik ook al aan gedacht maar voor VMware fusion ben ik ook 70 euro kwijt… voor dat verschil koop ik liever leopard, ik heb dan een schone instalatie en dan kan ik mss af en toe eens een (licht) game in windows spelen…

Bijdrager
    victor93

maar als je windows erop wilt zetten ben je toch ook geld kwijt voor de windows cd ?

Inactief
    Anoniem

Je kunt ipv van Parallels of VMware Fusion toch ook wel VirtualBox gebruiken?

Bijdrager
    Morning Glory

Niet als je via school de windows cd krijgt… mss een domme vraag maar moet je bij VMware ook niet windows cd gebruiken zoals bij parallels? :oops:

Bijdrager
    victor93

ja, maar bij Vmware fusion kun je ook een een ISO file gebruiken volgens mij.

Bijdrager
    Morning Glory

Is virtual box te doen als je geen ingenieur bent of computer freak? Ik wil maar zeggen is het een beetje gebruiksvriendelijk? Ik vraag me ook af of virtualisatie te doen is op een MacBook met intel GMA 950 chipset

Bijdrager
    PB

Wat ik zit te denken hè. Ik snap het probleem niet helemaal. Als je Leopard wilt installeren, kan je toch gewoon kiezen voor de Upgrade-methode? Dus dat al je plug-ins, programma’s en systeeminstellingen behouden blijven. Dan hoef je niets te back-uppen. Misschien alleen voor het geval het misgaat, die kans is overigens zeer klein.

En als je dan eenmaal leopard geïnstalleerd hebt, kan je via BootCamp je schijf partitioneren en windows op je mac installeren. Weer zonder dat er ook maar iets aan je instellingen wordt veranderd.

Inactief
    Anoniem
    ”Morning

Is virtual box te doen als je geen ingenieur bent of computer freak? Ik wil maar zeggen is het een beetje gebruiksvriendelijk? Ik vraag me ook af of virtualisatie te doen is op een MacBook met intel GMA 950 chipset

Zo gebruiksvriendelijk als VMware Fusion. Dat zit wel goed.

Virtualisatie kan prima, als je maar een Intel mac hebt. En die heb jij.

Bijdrager
    Mono1
    ”Morning

Beste forumers,

Ik zou graag een dualboot hebben via bootcamp maar dan moet ik eerst leopard installeren. Ik had graag al mijn instellingen, programma’s en plug-ins geback-upt via mijn externe harddisk. Want ik weet echt niet meer hoe ik mijn hotmail in mail gekregen heb, hoe mijn gsm gekoppeld werd aan adresboek, hoe ik dvix kon afspelen in quicktime etc… en om dat allemaal terug op te zoeken en in te stellen zie ik net niet zitten :-p. I

Bijdrager
    Mono1
    ”Morning

Beste forumers,

Ik zou graag een dualboot hebben via bootcamp maar dan moet ik eerst leopard installeren. Ik had graag al mijn instellingen, programma’s en plug-ins geback-upt via mijn externe harddisk. Want ik weet echt niet meer hoe ik mijn hotmail in mail gekregen heb, hoe mijn gsm gekoppeld werd aan adresboek, hoe ik dvix kon afspelen in quicktime etc… en om dat allemaal terug op te zoeken en in te stellen zie ik net niet zitten :-p. I

Ik denk dat dit de kern van je vraag is.
    Maak eerst op een externe HD een bootable back-up met bv SuperDuper (altijd al goed om een back up te maken als je aan de gang gaat met Bootcamp). Al je instellingen zijn dan mee gegaan.
    Dan voer je Bootcamp uit (lees en print de gebruiksaanwijzing!). Als dat zonder problemen is gelukt, dan hoef je verder niets te doen, want al je instellingen op je “Apple-gedeelte” zijn bewaard gebleven. Mocht er iets mis zijn gegaan, dan heb je in ieder geval die bootable backup nog, die je met SuperDuper weer terug kan zetten

Bijdrager
    Nietzman
    ”sanne’s

Zo gebruiksvriendelijk als VMware Fusion. Dat zit wel goed.

Maar zonder die DirectXondersteuning, dus Virtualbox valt alsnog af.

Bijdrager
    Morning Glory

Alvast bedankt voor de vele reacties !!! Ik kan tiger updaten maar ik had vroeger het probleem met bootcamp (toen het nog de bèta versie was) dat ik mijn schijft niet kon formatteren omdat er fouten op zaten ofzo… daarmee dat ik hem eerst zal formatteren voor ik leopard installeer;-)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.