-
Q:
Installatie Leopard
Beste forumers,
Ik heb al 2 jaar mijn Macbook en volg ook al sinds dan jullie forum. Ik heb al veel plezier gehad aan mijn mac maar sinds kort heb ik windows nodig voor school (autocad…). Ik zou graag een dualboot hebben via bootcamp maar dan moet ik eerst leopard installeren. Ik had graag al mijn instellingen, programma’s en plug-ins geback-upt via mijn externe harddisk. Want ik weet echt niet meer hoe ik mijn hotmail in mail gekregen heb, hoe mijn gsm gekoppeld werd aan adresboek, hoe ik dvix kon afspelen in quicktime etc… en om dat allemaal terug op te zoeken en in te stellen zie ik net niet zitten :-p. Ik heb al wat opgezocht op internet en op het forum maar ik vind niet echt een geschikt antwoord.
alvast bedankt,
Morning GloryVoor alleen AutoCAD kan je ook gewoon VMware fusion (2) installeren. Je hebt ook meteen hardwareversnelling van de grafische kaart. Deze methode gebruik ik ook. Je kan dan ook een programma (in dit geval AutoCAD) uit Vmware ‘trekken’, zodat je alleen dat programma op de voorgrond hebt
InactiefAnoniem5 oktober 2008 om 12:12Je kunt ipv van Parallels of VMware Fusion toch ook wel VirtualBox gebruiken?
Wat ik zit te denken hè. Ik snap het probleem niet helemaal. Als je Leopard wilt installeren, kan je toch gewoon kiezen voor de Upgrade-methode? Dus dat al je plug-ins, programma’s en systeeminstellingen behouden blijven. Dan hoef je niets te back-uppen. Misschien alleen voor het geval het misgaat, die kans is overigens zeer klein.
En als je dan eenmaal leopard geïnstalleerd hebt, kan je via BootCamp je schijf partitioneren en windows op je mac installeren. Weer zonder dat er ook maar iets aan je instellingen wordt veranderd.
InactiefAnoniem5 oktober 2008 om 12:57”MorningIs virtual box te doen als je geen ingenieur bent of computer freak? Ik wil maar zeggen is het een beetje gebruiksvriendelijk? Ik vraag me ook af of virtualisatie te doen is op een MacBook met intel GMA 950 chipset
Zo gebruiksvriendelijk als VMware Fusion. Dat zit wel goed.
Virtualisatie kan prima, als je maar een Intel mac hebt. En die heb jij.
”MorningBeste forumers,
Ik zou graag een dualboot hebben via bootcamp maar dan moet ik eerst leopard installeren. Ik had graag al mijn instellingen, programma’s en plug-ins geback-upt via mijn externe harddisk. Want ik weet echt niet meer hoe ik mijn hotmail in mail gekregen heb, hoe mijn gsm gekoppeld werd aan adresboek, hoe ik dvix kon afspelen in quicktime etc… en om dat allemaal terug op te zoeken en in te stellen zie ik net niet zitten :-p. I
”MorningBeste forumers,
Ik zou graag een dualboot hebben via bootcamp maar dan moet ik eerst leopard installeren. Ik had graag al mijn instellingen, programma’s en plug-ins geback-upt via mijn externe harddisk. Want ik weet echt niet meer hoe ik mijn hotmail in mail gekregen heb, hoe mijn gsm gekoppeld werd aan adresboek, hoe ik dvix kon afspelen in quicktime etc… en om dat allemaal terug op te zoeken en in te stellen zie ik net niet zitten :-p. I
Ik denk dat dit de kern van je vraag is.
Maak eerst op een externe HD een bootable back-up met bv SuperDuper (altijd al goed om een back up te maken als je aan de gang gaat met Bootcamp). Al je instellingen zijn dan mee gegaan.
Dan voer je Bootcamp uit (lees en print de gebruiksaanwijzing!). Als dat zonder problemen is gelukt, dan hoef je verder niets te doen, want al je instellingen op je “Apple-gedeelte” zijn bewaard gebleven. Mocht er iets mis zijn gegaan, dan heb je in ieder geval die bootable backup nog, die je met SuperDuper weer terug kan zetten
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.