9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    wverveer

Installatie extreme naast tc

G’morgen…

Kan iemand mij helpen met de juiste stappen voor het toevoegen van een extreme naast mijn time capsule..

beneden staat naast de upc router een time capsule…(hier hangt weer bedraad een macmini en apple tv aan, zou ook draadloos kunnen…maar de kabels liggen er toch)

boven heb ik een extreme en een printer…(extreme is bedraad aangesloten aan de time capsule van beneden)

Nu krijg ik de extreme niet aan de praat, en ergens heb ik gelezen dat ik de extreme eerst aan mijn macmini moest aansluiten om te configureren, te voorzien van de zelfde naam en wachtwoord als de time capsule…en de time capsule in de bridge modus te zetten….

Waar ik aan twijfel…is
    of het wijs is ze allebei van dezelfde naam te voorzien
    hoe zie ik of de extreme dan goed werkt…in principe reikt het signaal van de tc wel tot boven..

of heeft iemand anders een andere aanpak…

Bijdrager
    Pieterr

Laat de TC zoals ie is (geen brugmodus).

Reset de Extreme, initialiseer met AirPort Utility en zet deze wél in brugmodus.

En laat die kabel tussen de TC en de Extreme vooral lekker zitten!

Bijdrager
    wverveer

oke oke…de tc niet in brug modus…

en de extreme moet ik instellen als hij aan mijn macmini hangt…?

of gaat dat automatisch…hij komt uit een eerder pc netwerk..dus wellicht heeft hij nog die instellingen..

Bijdrager
    Pieterr

Daarom dus de reset.
    http://support.apple.com/kb/HT3728?viewlocale=nl_NL

Je kunt hem daarna initialiseren via het netwerk op de Mac mini beneden.

Bijdrager
    wverveer

oke thanks…

kan ik hem dan zien…via het draadloze…of moet ik hem wel via een ethernet aan de macmini gooien..

Bijdrager
    wverveer

Sorry, ik zie je reactie..de kabel lekker laten zitten…hij zit hem nu ook gewoon…

Is het nu wijs om hem de zelfde naam en wachtwoord te geven….?
    om gewoon een aparte boven-wifi naam..

Bijdrager
    Pieterr

Ik heb zelf twee draadloze netwerken in huis (voor beneden en boven) met elk hun eigen naam.
    “Roaming” in huis interesseert me geen biet.

Bijdrager
    wverveer

thanks het is gelukt en ik heb gelijk wat afgedrukt boven…heerlijk!!

ik was denk ik in de fout gegaan..door de tc beneden in bridge te zetten…nogmaals bedankt

Bijdrager
    Pieterr

:thumbsup:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.