7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Yakpilot

Installatie El Capitan stopt 11 minuten voor einde

Werkelijk alles geprobeerd. Clean install, direct vanaf HD (Samsung SSD) van USB stick. Niets werkt! Elke andere update van Apple heeft op mijn Mac nooit enig probleem gegeven. Installatie/update gaat fantastisch en snel tot het punt is bereikt exact 11 minuten van het einde. Bij elke installatiepoging op precies dezelfde plaats hangt mijn iMac.
    iMac(2010) heeft een Samsung SSD, zonder trim software welke ik van te voren heb uitgeschakeld. De trim welke ik normaliter gebruik is Disk Sensei maar heeft telkens voor elke installatie/update poging uitgestaan.
    Iemand enig idee wat de oorzaak van het hangen van de iMac 11 minuten voor het einde??

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  Pete.Z. Reden: Verplaatst

Bijdrager
    TheBigZ
    Yakpilot op 06 oktober 2015

Installatie/update gaat fantastisch en snel tot het punt is bereikt exact 11 minuten van het einde. Bij elke installatiepoging op precies dezelfde plaats hangt mijn iMac.

Elke poging? Dus al meerdere keren geprobeerd.

Heb je ook een keer gewacht op die 11 minuut? Niet even, maar zeg een half uur.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  TheBigZ.

Bijdrager
    Yakpilot

Ja, zeker. Tot een uur toe…dan worden de 11 minuten wel erg lang. Hij hangt gewoon, krijg ook geen melding o.i.d. Meerdere keren? Wat dacht je van 7 maal… en elke keer op een iets andere manier….ben het zat en heb inmiddels Yosemite terug gezet via Time Machine. Niks mis mee maar het blijft mij dwars zitten dat het niet gelukt is. Een of ander KEXT bestand??

Bijdrager
    Yakpilot

Zou dit eventueel te maken kunnen hebben met Kaspersky??

Bijdrager
    TheBigZ

Dat zou zomaar kunnen. Als je een EtreCheck report plaatst kunnen we zien wat je nog meer aan specials hebt geinstalleerd.

http://www.etresoft.com/etrecheck

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    Yakpilot

@ TheBigZ: bedankt! Ga ik morgenochtend proberen. Ik hou je op de hoogte.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.