9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Installatie DVD MacOs Snow Leopard 10.6.4

Ik wou net zo’n DVD kopen bij de Apple store en ze zeggen dat het 10.6.3 is. Ik heb echter 10.6.4 minimaal nodig sedert mijn Mac Pro upgegraded is met een Westmere 3.33 Ghz processor.
    Ik voorzie deze oplossing. Ik heb een Macbook uit 2007 en installeer via deze machine 10.6 ( wat ik wel heb) op een externe schijf. Vervolgens update ik naar 10.6.8 en dupliceer ik de inhoud via disk utility naar een interne schijf op mijn MacPro. Zou dat lukken?

Bijdrager
    Yggdrasil

Waarom maak je het zo moeilijk? Ooit gehoord van ‘updaten’?:wink:

– Koop gewoon die dvd met 10.6.3 en download dan gewoon de 10.6.8 combo-update.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Neen beste vriend. Ik heb al een 10.6 DVD. Alleen de 10.6.3 is beschikbaar bij de Apple store en ik heb minimaal 10.6.4 nodig. Dat kwam alleen bij de originele Westmere machines die een speciale installatiedisk hebben.
    Het probleem is dat mijn MacPro niet zal booten met de 10.6.3 installatieschijf, dus kan ik het systeem zo niet installeren.

Bijdrager
    Yggdrasil

Sorry hoor ‘beste vriend’.

Dat kwam alleen bij de originele Westmere machines die een speciale installatiedisk hebben.
    Het probleem is dat mijn MacPro niet zal booten met de 10.6.3 installatieschijf, dus kan ik het systeem zo niet installeren.

Dat heb je niet in je openingspost gezet dus dat kon ik niet weten.:)

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Heb je gelijk in. Sorry.:wink:

Bijdrager
    iMad

Toevallig nog een andere Mac met Firewire?
    Via Firewire de schijf van de MacPro installeren, daarna update’s erop.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb inderdaad nog een MacBook waarop ik een externe schijf kan aansluiten.

Bijdrager
    Maurits

Jouw initiele plan zal lukken, en kan iets simpeler door de Mac Pro in target disk mode te zetten, dan aan de MacBook 2007 te hangen, 10.6.3 installeren op de MacPro HD, updaten naar 10.6.8 (allemaal terwijl geboot van Target Disk, gebruik makend van cpu van MacBook).

Daarna kan de Mac Pro uit target disk mode, en van zijn eigen hd starten.

Je moet misschien een paar keer via de startup manager (optie toets) zorgen dat de macbook van de juiste disk opstart, maar het moet lukken.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Niet aan gedacht, dat is een gouden tip mjsanders! Hartelijk dank.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.