19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    Jochen

installatie disk gezocht

Meer dan 32000 onderwerpen over Mac software…. Ik probeer gericht te zoeken, maar geen idee meer hoe dat zou kunnen?
    De laatste tijd niet veel meer hier geweest, maar de uitgebreide zoekfunctie, die ben ik zoek en ik zie door de topics de topic niet meer….

Wilde eigenlijk alleen maar weten waar ik nog een installatie CD of DVD kan downloaden voor mijn: MacBook Pro (17-inch, medio 2009), Intel Core 2 Duo

Bijdrager
    TheBigZ

Hier (DVD) of hier (download, als je de DVD met SL al hebt).

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Ik heb nog een origineel Snow Leopard (10.6) installatie pakket.

Bijdrager
    Jochen

Bedankt voor jullie reacties!

Kon het op de Apple site niet vinden.

TheBigZ: is Leopard het enige dat ik met een clean instal erop kan zetten, of kan ik de rest toch daarna gewoon weer online upgraden?

JoopJoopJoop: wil je er van af of van een kopie?

Bijdrager
    TheBigZ

Jochen op 27 januari 2019 om 18:11
    TheBigZ: is Snow Leopard het enige dat ik met een clean install erop kan zetten, of kan ik de rest toch daarna gewoon weer online upgraden?

Je kunt in principe iedere OS X / macOS versie schoon installeren, mits je de installer op een USB device hebt staan. (Of een DVD als je een oudere Mac hebt.)

De Snow Leopard DVD die Apple zelf verkoopt is geschikt voor jouw MBP.

Maar als je nog een andere Mac hebt kun je een van de latere macOS installers downloaden uit de Mac App Store.

Moderator
    Night

OSX versie 10.11 (El Capitan) is de meest recente versie die je nog op jouw MBP kan draaien. Die versie is nog gewoon uit de App Store te downloaden:

https://itunes.apple.com/app/os-x-el-capitan/id1147835434?mt=12

Ook Yosemite is nog beschikbaar:

https://itunes.apple.com/us/app/id675248567?mt=12

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@jochen,

Ik wil er van af heb er 3, kan het hier niet te koop aanbieden, stuur me een Prive bericht, doorgaans werkt dat hier niet…

Bijdrager
    Jochen

<p class=”cite”>Night op 27 januari 2019 om 20:21</p>
    OSX versie 10.11 (El Capitan) is de meest recente versie die je nog op jouw MBP kan draaien. Die versie is nog gewoon uit de App Store te downloaden:

https://itunes.apple.com/app/os-x-el-capitan/id1147835434?mt=12

Maar als ik Snow Leopard installeer, dan update ik automatisch tot Yosemite toch?

Of zou je aanraden om Yosemite direct te installeren?

Moderator
    Night

Ja. Waarom zou je een omweg nemen? … Het scheelt een stap (en een potentieel kans op fouten).

Bijdrager
    Jochen

Duidelijk!

Thanks!!!

Bijdrager
    Jochen

<p class=”cite”>Night op 27 januari 2019 om 20:21</p>

De link naar Yosemite werkt niet via mijn systeem en op de Apple site vind ik alleen Lion en Leopard.
    De upgrades vind ik wel, maar dat lijkt me niet het complete pakket.
    Dus toch gewoon Leopard aanschaffen en upgraden?

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je nog een andere Mac?

Moderator
    Night

Toch sterk…. precies op dit moment heeft Apple de Yosemite installer verwijderd uit – zowel de Nederlandse als de Amerikaanse – App Store.

10.11 El Capitan is nog wel te downloaden. Moet het persé 10.10 zijn? Die twee versies schelen niet zo gigantisch van elkaar en jouw Mac kan 10.11 nog gewoon draaien.

Een bijkomend probleem is, dat als je zou beginnen met updaten vanaf Leopard, je hoogstwaarschijnlijk ook alleen maar de update naar El Capitan kan krijgen. Dit is nl. op dit moment de ‘laagste’ en tevens hoogst mogelijke macOS versie voor jouw Mac.

Bijdrager
    TheBigZ

Night op 30 januari 2019 om 21:40
    Toch sterk…. precies op dit moment heeft Apple de Yosemite installer verwijderd uit – zowel de Nederlandse als de Amerikaanse – App Store.

Download Older Versions of macOS and Mac OS X

Bijdrager
    Jochen

<p class=”cite”>Night op 30 januari 2019 om 21:40</p>

10.11 El Capitan is nog wel te downloaden. Moet het persé 10.10 zijn? Die twee versies schelen niet zo gigantisch van elkaar en jouw Mac kan 10.11 nog gewoon draaien.

Een bijkomend probleem is, dat als je zou beginnen met updaten vanaf Leopard, je hoogstwaarschijnlijk ook alleen maar de update naar El Capitan kan krijgen. Dit is nl. op dit moment de ‘laagste’ en tevens hoogst mogelijke macOS versie voor jouw Mac.

Inderdaad erg sterk!
    Maar gelukkig wellicht ook niet nodig inderdaad.

Ik wil een SSD plaatsen en gewoon mijn programma’s kunnen blijven gebruiken.
    Een andere Mac heb ik ook, maar die zijn nog veel ouder. G4, LC 4-40, naja… Niet compatibel in ieder geval.

El Capitan ben ik nu maar vast aan het downloaden voordat deze ook verdwijnt en Leopard zal ik dan ook aanschaffen. Of kan ik El Capitan direct installeren, zonder Leopard?

Bijdrager
    Jochen

Wat ik ook niet begrijp is de zoekfunctie op deze site.
    Ooit was deze wat uitgebreider en kon ik gericht zoeken, dan vond ik vaak ook wat ik zocht, ook tussen de 1000den berichten.:-)

Ik probeer nu ook mijn profielfoto te veranderen, “Er heeft zich een probleem voorgedaan. Probeer het later nogmaals.”
    Later wil het ook niet.

Twee vragen dus:

– Is er maar 1 zoekfunctie?
    – Storing op de site of is een jpg of png niet geschikt?

Thanks!

Bijdrager
    TheBigZ

Jochen op 31 januari 2019

Of kan ik El Capitan direct installeren, zonder Leopard?

Ja. (Is al eerder gemeld, zie een paar postings hierboven.)

Ook handig:

Home

Bijdrager
    McPim

Jochen op 31 januari 2019 om 15:17
    Wat ik ook niet begrijp is de zoekfunctie op deze site.

Zoek met Google. Zoekfunctie op forums zijn zelden beter. ‘site:onemorething.nl zoekterm’. En dit forum is k*t, na de ‘vernieuwing’, niks aan te doen.

Bijdrager
    Jochen

Bedankt voor de tip TheBigZ

en inderdaad McPim, naja… Google dan maar…

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.