24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    djordie

Installatie Adobe CS3

Hallo,

IK heb zojuist Adobe CS3 ontvangen, maar krijg bij de installatie te horen, dat ik al een andere andere versie van CS3 heb geinstalleerd.
    In dec. heb ik een proef versie op mijn systeem gehad en deze later weer verwijderd, daar ik geen goed serienummer had.
    Er zijn blijkbaar resten achtergebleven.
    Hoe kan ik deze resten verwijderen?

Theo

Bijdrager
    Jordy
    Inactief
    Anoniem

Heb je hem echt ontvangen, of “ontvangen via een download”:wink:
    Want ik dacht dat CS3 hier in juni pas geleverd zou worden :?

Bijdrager
    error

De engelstalige versies van de CS3 dozen worden sinds deze week verzonden. Ik verwacht mijn CS3 Design Premium upgrade later deze week.

Bijdrager
    PietjePuk

Typ “adobe cs3” in bij spotlight en verwijder alles wat je vind.

Bijdrager
    macmickey2

Is niet genoeg…ik weet bv van CS2 dat er op de install cd1 een handleiding stond voor het verwijderen van gehele CS2. Da’s toch iets meer dan wat je vind met spotlight..
    ..
    <—–

Bijdrager
    PietjePuk

Was bij mij wel genoeg om van CS3 (pre releases Phostoshop) naar CS3 Premium suite te gaan. Dussss

Bijdrager
    error

Het gaat met name om de Adobe mappen in de Libraries (Application Support en Preferences)

To uninstall Adobe Creative Suite (CS2) in Mac OS

1 — Double-click Activity Monitor.app in Applications/Utilities, select AHCRemind, and click Quit Process.

2 — If you intend to install the product on a different computer, transfer the activation. (See “To transfer the
    product activation” on page1.)

3 — If you want to uninstall Adobe Acrobat, double-click the uninstaller in Applications/Adobe Acrobat 7.0
    Professional, and follow the on-screen instructions.

4 — If you want to uninstall Version Cue 2, double-click the uninstaller in Applications/Adobe VersionCue CS2,
    and follow the on-screen instructions.

Note: If the Version Cue uninstaller fails, see the alternative procecure, “To remove Version Cue manually”
    on page4.

5 — From the Applications folder, drag the following items, if present, to the trash:

Note: After you drag the items to the trash in steps 5-8, you must empty the trash before you can reinstall
    Adobe Creative Suite 2 on the same computer.
    •Adobe Acrobat 7.0 Professional
    •Adobe VersionCue CS2
    •Adobe Bridge
    •Adobe GoLive CS2
    •Adobe Illustrator CS2
    •Adobe InDesign CS2
    •Adobe Photoshop CS2
    •AdobeHelpCenter.app

6 — From the Utilities folder, drag the following items, if present, to the trash:
    •Adobe Utilities
    •Adobe Updater.app

7 — From the Library folder, drag the following items, if present, to the trash:
    •Application Support/Adobe/AdobeHelpData
    •Application Support/Adobe/Assistance
    •Application Support/Adobe/StartupScripts/Workflow Automation Scripts
    •Preferences/Adobe/Workflow
    •Preferences/com.adobe.ActivationUtility.plist
    •Preferences/com.adobe.GoLive.plist
    •Preferences/Adobe Save For Web GL 8.0 Prefs

8 — From the Users/[user name] folder, drag the following items, if present, to the trash:
    •Library/Preferences Panes/Opera Preferences
    •Library/Caches/Opera Cache
    •Documents/AdobeStockPhotos

To remove Version Cue manually (Mac OS only, not recommended)
    If you’ve accidentally removed parts of the Version Cue installation manually or if the uninstaller fails, you have
    to remove the remaining installed Version Cue components manually.
    1 — From the Library/PreferencePanes folder, drag the Version Cue CS2.prefPane folder to the trash.
    2 — From the Library/Preferences folder, drag the com.adobe.versioncueCS2.plist file to the trash.
    3 — From the Library/StartupItems folder, drag the AdobeVersionCueCS2 folder to the trash.
    4 — From the Applications folder, drag the Adobe Version Cue CS2 folder to the trash.
    5 — From [user home]/Library/Preferences/Adobe, drag the Workflow folder to the trash.
    6 — (Optional) From the [user home]/Documents folder, drag the Version Cue folder to the trash.

Bijdrager
    macmickey2

Dussss heb jij het alleen over de legale PS CS3 beta..logisch dat dat kan want daar houdt Adobe rekening mee. De Creative Suite installeert alleen ietsje meer dan alleen PS dat doet…dusssss

edit: zoals dus beschreven in de post hierboven…..:P

Bijdrager
    Buzz

Bij de proefversie zal een uninstall optie hebben gezeten. Die zal je moeten gebruiken.

Bijdrager
    PietjePuk
    ”macmickey2″

Dussss heb jij het alleen over de legale PS CS3 beta..logisch dat dat kan want daar houdt Adobe rekening mee. De Creative Suite installeert alleen ietsje meer dan alleen PS dat doet…dusssss

edit: zoals dus beschreven in de post hierboven…..:P

Bij die proefversie zat naas PS CS3 ook Bridge en nog wat andere stuff. Na het intypen in Spotlight en alles te verwijderen heb ik gereboot en dan de volledige Premium Suite geinstalleerd. Ging zonder problemen.

Bijdrager
    DeMaccer

Nou, jullie moeten we echt vertellen hoe jullie dat doen. Jongens van amper 20 die duizenden euros uitgeven aan Adobe software etc.
    Zelfs ik met mijn 3000 euros netto per maand kan me dat niet veroorloven. ( misschien wil ik het ook niet)

Maarja, ik doe iets verkeerd denk ik.

Bijdrager
    Buzz

DeMaccer: Vergeet niet dat Adobe een speciale education store en speciale studentenedities heeft. Zo kost CS3 Design Standard Student Edition €199 (ex. BTW) bij Adobe zelf. Sommige onderwijsinstellingen hebben deals gesloten met Adobe waardoor de prijs voor medewerkers en studenten nog gunstiger ligt.

Bijdrager
    bian

DeMekker, wat doe je dan met 3 macs zonder software?

Bijdrager
    Jordy

misschien heeft niet iedereen een MBP 17″ EN een Imac 24″.. dat is volgens mij net zo duur als een design premium :o

en ik gok dat de gemiddelde gebruiker niet helemaal legaal aan die sotfware gekomen is..

Bijdrager
    macmickey2

Je vergeet de MB zwart met 2Gb geheigen whatever that may be….:P

Bijdrager
    MacMartino

Tsja. Voor de hobby is het wel pittig. Maar voor je werk verdient het zich snel terug.
    Bedenk je er bij, dat zij het mogelijk magen om dat werk soepel te doen, dan doet
    de uitgave minder pijn.
    Blijft dat voor hobbymatig gebruik er op zich niet heel veel programma’s in de freeware
    sfeer te vinden zijn. Dat is op zich jammer. Maar de studenten versies zijn vaak wel
    goed te doen, moet je technisch gezien wel ergens een opleiding volgen. Maar goed,
    beter daarover liegen dan een illegale download denk’.

Bijdrager
    frederikbove

kan je die CS3 Design Standard Student Edition ook in belgië kopen?

En zo ja waar?
    En is er een verschil tussne die gewone editie en die student? Buiten de prijs dan;-)

Bijdrager
    error
    ”DeMaccer”

Nou, jullie moeten we echt vertellen hoe jullie dat doen. Jongens van amper 20 die duizenden euros uitgeven aan Adobe software etc. Zelfs ik met mijn 3000 euros netto per maand kan me dat niet veroorloven. ( misschien wil ik het ook niet)

Ja sorry hoor… een upgrade van mijn Creative Suite 2.3 naar CS3 kost 599 euro ex btw. Die 3000 euro netto van jou is 36.000 euro. Min 599 blijft 35.401 euro over. Dus zelfs een nieuw pakket is nog te doen.

Ik ben echt niet heilig en jat ook wel eens wat… maar ik probeer de software waar ik professioneel mijn geld mee verdien allemaal te kopen.

Bijdrager
    djordie

De oplossing kwam van “Error” .
    Nadat alles verwijderd was, ging de installatie vlekkeloos.
    Bedankt.

Theo

Bijdrager
    Maurits Lagerberg

Mij is het gelukt gelukkig nadat ik alles weg had gegooid van adobe (had de vorige versies ook gedraaid CS2 en beta CS3)
    Heb nu CS3 en is heeeeeeeel mooi:D 8) :D

Bijdrager
    error
    ”djordie”

Nadat alles verwijderd was, ging de installatie vlekkeloos.

Da’s mooi. Ik kan niet wachten op mijn CS3 upgrade doos. Ik heb die pre-release hier op een externe testschijf staan… want ik had geen zin om mijn productie machine hiermee te vervuilen. CS2 kijkt me de hele dag al aan of ‘ie nu eindelijk met pensioen mag.

Bijdrager
    ocramarco
    Bijdrager
    Brent146

Dit programma kan je helpen: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/31123. Je geeft bij het programma in: Adobe CS3 dan zoekt hij alles wat ermee te maken heeft en verwijdert ie het.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.