6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Robsappeltjes

Installatie 8.6 lukt niet i.v.m. ontbreken wachtwoord

Beste,

Ik probeer voor mijn powerbook 2400 een schone installatie uit te voeren. Het huidige systeem vraag om een wachtwoord in te kunnen inloggen. Dat heb ik dus niet meer.

Nu probeer ik door middel van een schone installatie 8.6 te installeren. Ik kan geen HD selecteren omdat ik eerst het wachtwoord moet opgeven.

Hoe kan ik alsnog een schone installatie uitvoeren? Met andere woorden hoe kom ik van het wachtwoord af.

Robsappeltjes

Bijdrager
    Nitro

Ik denk dat je je open firmware password bedoeld.

Hier wordt uitgelegd hoe je deze kan verwijderen

Bijdrager
    Hansi2124

En probeer dan gelijk OS 9.1 te installeren. Dat is het maximum OS wat hij aankan. Zal best wel ergens gratis te verkrijgen zijn (marktplaats of tweedehandsmac.nl).

Bijdrager
    Robsappeltjes

Ik ga morgenavond even op mijn gemak “knutselen” ;-).

In mijn verzameling heb ik nog net niet alle os systemen dus 9.1 ga ik er even bij pakken.

Robsappeltjes

Bijdrager
    Robsappeltjes

Ik heb al snel gekeken, het is niet het open firmware password. Ik wordt door een pop up geinformeerd van wie de powerbook is met een icoontje dat een computer is met een soort riem over de breedte.

Aangezien de vorige eigenaar is overleden wordt dit erg moeilijk.

Bijdrager
    JJmac

indien je de mogelijkheid hebt om de batterij eruit te halen voor een nacht, is de kans groot dat er geen wachtwoord meer is.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.