13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    DarthMathicus

Install MacOSX op iPod

Je lacht me hier waarschijnlijk mee uit, maar wat moet ik doen om MacOSX 10.4 te installeren op een iPod?

M.a.w.: de mac boot vanaf de iPod op, iPod wordt dus als HD gebruikt he

Bijdrager
    bare_nature

Onlangs heb ik de beta van Leopard op een externe LaCie geïnstalleerd en dit werkt vlot. Met een iPod werkt het volgens mij net zo.

Je koppelt je iPod aan je Mac en je boot met de install cd/dvd in je cd/dvd drive. Tijdens het booten houd je de alt-toets (als ik me niet vergis) ingedrukt. Je krijgt dan de mogelijkheid om je taal en dergelijke te kiezen maar ook de locatie waar je Mac OS X wil installeren. Als je je iPod correct geformatteerd hebt moet die er ook tussenstaan.

In bepaalde gevallen (zoals bij de install van Leopard) is het nodig dat je je schijf volgens een bepaalde indeling formatteerd – zoniet dan staat er een rood kruis over die schijf en kan Mac OS X op die schijf niet geïnstalleerd worden.

BN

Bijdrager
    DarthMathicus

En 2:
    stel dat ik dat erop geinstalleert krijg..
    (Ben nu met pacifist bezig)

Is dat dan ook gewoon option knop ingedrukt houden met iPod (firewire connected, want is een 3G) aan de powerbook?

Bijdrager
    bare_nature

Je kan dan ofwel de option/alt-toets ingedrukt houden of je kan in installingen in Mac OS X je startup disk selecteren. Dit vind ik persoonlijk handiger. Net voor je beslist over te schakelen naar een andere installatie van Mac OS X (lees: een andere schijf) dan selecteer je de gewenste startup disk.

BN

Bijdrager
    DarthMathicus
    ”bare_nature”

Onlangs heb ik de beta van Leopard op een externe LaCie geïnstalleerd en dit werkt vlot. Met een iPod werkt het volgens mij net zo.
    BN

verander die .4 in mij bovenste post in een .5 en je snapt mijn post geheel dan:P

nu alleen nog een double layer zoeken

[@mods: deze post delete ik zo wel weer of herschrijf hem..]

Bijdrager
    DJ

ik heb 10.5 èn 10.4 op één (gepartitioneerde) schijf dus je hoeft je iPod er niet voor te gebruiken…

en je kan hem ook vanaf een externe schijf (of iPod) installeren, dat scheelt je weer een dual-layer…

Bijdrager
    DJ

ik heb 10.5 èn 10.4 op één (gepartitioneerde) schijf dus je hoeft je iPod er niet voor te gebruiken…

en je kan hem ook vanaf een externe (of iPod) installeren, dat scheelt je weer een dual-layer…

Bijdrager
    tommy666

Het is dus mogelijk om een OS vanop een externe schijf te installeren?

kan dat ook met windows/linux?(ben allebei de installatie cd’s/dvd’s “kwijtgespeeld”:oops::P en zo ja,hoe?)

Bijdrager
    DarthMathicus

bedankt voor de reacties allemaal

Bijdrager
    Wintendo

kan dat ook op 5e gen ipod via usb 2?
    of kan dat alleen op een firewire ipod ??

Bijdrager
    Donnie Darko

kan alleen via Firewire opstarten. (“F” ingedrukt houden tijdens het opstarten.)

Ik heb het ook gedaan , maar ging zo langzaam dat ik ‘m er maar weer afgehaald heb.
    Bij mij stond Mac OSX Tiger op een 3e generatie iPod.

Bijdrager
    bare_nature
    ”Wintendo”

kan dat ook op 5e gen ipod via usb 2?
    of kan dat alleen op een firewire ipod ??

Wat bedoel je? Het installeren van OS X op een externe schrijf (i.e. iPod) of het installeren vanaf een externe schijf? Je kan OS X op een externe schijf installeren zolang die tijdens de start-up herkent wordt. Ik zie niet in waarom een iPod via USB niet herkend zou worden aangezien ik een externe DVD-drive gebruikt heb die via USB werkt.

Proberen zou ik zeggen.

BN

Moderator
    unSOUND

Meeste Macs kunnen inderdaad alleen opstarten vanaf een FireWire harde schijf.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.