6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jantjeerd

Instaleren programma lukt niet als beheerder wel als root..

Als ik een programma wil installeren als beheerder dan krijg ik de melding:

The destination folder “Final cut express.pkg” is on a locked volume. Please select another destination.

Als ik daarna uitlog en weer inlog als “root” dan lukt de installatie wel. Wie weet waar de fout zit??

Bijdrager
    Buzz

Dat klinkt als een permissie-probleem. Blijkbaar heb je als gebruiker/beheerder op een bepaalde plek op de schijf geen permissie om te schrijven. Als root heb je natuurlijk geen last van permissies.

Dit soort installatieproblemen zou je niet mogen tegenkomen bij een programma als Final Cut Express. Ik zou dan zeker eens een permissie herstel draaien vanuit het schijfhulpprogramma, en anders contact opnemen met Apple.

Bijdrager
    fistkikker

De fout zit niet bij Apple, de Mac OS X maker, maar bij de maker van die k*t installer (is dat misschien ook Apple, de final cut express maker?). De palm desktop software deed het bij mij ook zo. Dat is verder goed gegaan.

Overigens is een .pkg een package met te installeren bestanden, geen gewone folder. Waarom zou een bestand daar iets willen installeren?

Bijdrager
    klaus

misschien probeert die .pkg zichzelf te unwrappen op dat volume, en zegt hij dan dat het gelocked is?
    Ik dacht overigens dat hij dat dan wel op uw desktop zou proberen unwrappen.

Waar bevindt die pkg zich?

Bijdrager
    jantjeerd

Op een externe HD. Als ik het op mijn buroblad zet veranderd het probleem niet.

Ik krijg dan de melding:

Final cut express 2.0 dmg kan niet worden geopend.

Bijdrager
    Buzz

Alle installers van Apple programma’s maken een .pkg bestand aan in de map /Library/Receipts.

Gaat het trouwens om een legale versie van Final Cut Express? Want ik vraag me echt af waarom je dan met dit soort problemen te maken krijgt. Waarom zou je problemen krijgen met het openen/schrijven van een dmg of pkg file als je van een officiele Apple installatie CD/DVD installeert? Heb je die bevoegdheden al hersteld? Blijft het probleem dan nog steeds dan zou ik echt met Apple bellen voor assistentie. Final Cut Express is toch een relatief duur programma, dus daar mag je wel wat ondersteuning bij verwachten als je het niet eens geinstalleerd krijgt!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.