12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    wicked

Instabiele finder (intel iMac 24″ mac os X 10.4.9)

Hello,
    ik heb ’n 24″ iMac (intel C2D) 2gieg Ram zwaarste grafische kaart die je erbij kon pakken.
    Originele install van het OS geupdate to 10.4.9, volumebevoegdheden worden regelmatig ns hersteld…

Maar m’n finder is al een tijdje instabiel, bij het rechts- of ctrl-klikken op bvb een map herstart de finder regelmatig.
    Iemand enig idee waar dit aan ligt? En wat ik er aan kan doen??

Bijdrager
    Nihilist

Als je een andere user maakt, heb je dan het probleem ook? If not, dan kun je dit probleem proberen op te lossen door je finder-preferences te deleten. Dat is dit bestand “com.apple.finder.plist: staat in Home-Library-Preferences.

Bijdrager
    JJmac

Dit heb ik ook! alleen heb ik een Emac.

Bijdrager
    MacAngel

Heeft misschien hiermee te maken…

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=99230

Bijdrager
    wicked

Thx voor de reacties!
    StuffIt(1102) lijkt idd de boosdoener, voorlopig geen crashes meer bij rechtermuisklik..
    Maar ik volg ’t nog ff op.
    Voor de mensen met hetzelfde probleem vervang de volgende plugin StuffItCM.plugin door de gepatchte:
    ftp://ftp.smithmicro.com/stuffit/stuffitcm.plugin.zip

Bijdrager
    wicked

—dubbele post—Als een mod ze mss ff kan verwijderen?

Bijdrager
    wicked

—dubbele post—

Bijdrager
    wicked

—dubbele post—

Bijdrager
    Electr0n

Dude why 4 keer?

Bijdrager
    Dick de Roos

Zo te zien is er meer aan de hand dan een instabile Finder…….:P

Bijdrager
    wicked

De site reageerde immens traag dus ik nog ns geklikt en nog ns en ja nog ‘ns en toen stonden er na zo’n 10 minuten wachten 4, sorry about that… dankzij het antwoorden erop kan ik ze niet meer verwijderen…

Bijdrager
    Franklin84

Ik heb het probleem ook gehad na de installatie van Stuffit Expander, en idd met de gepatche file (of door het geheel te verwijderen) was het opgelost. Daarna nooit meer last gehad van een instabiele Finder.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.