8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    MMM

Instabiel WiFi op mijn MacBook Pro

Na de laatste updates van Apple draai ik nu onder OS X El Capitan 10.11.6

Nu is de WiFi verbinding ongelooflijk instabiel geworden en blijft zelfs geen volle minuut in stand. Om de haverklap is de machine bezig om netwerken te vinden en te verbinden.

Ik maak geen gebruik van Airport maar gewoon van de router in de MacBook zelf.

Wie heeft er een goede oplossing voor?

Moderator
    Night

Probeer eens een locatie aan te maken met daarin de juiste volgorde van de door jou gebruikte netwerken(en)). Maar verwijder eerst al je netwerken (met minnetje onderaan), herstart en voeg ze opnieuw toe (met het plusje).

Overigens heeft de Macbook zelf geen router, maar maakt deze gebruik van ofwel je eigen router ofwel de router van je Internetprovider (met keuze uit wifi of UTP bedraad)

Bijdrager
    Facundo

Overigens is het normaal dat je wifi steeds schakelt tussen ‘ingeschakeld’ en ‘zoeken naar netwerken’. Dat is geen fout; de instabiliteit is dat natuurlijk wèl.

Bijdrager
    MMM

Dank je wel Facundo,

Ik bedoelde de netwerkkaart in de Mac.
    Inmiddels je advies opgevolgd en stappen uitgevoerd. Heeft helaas niets veranderd.
    Verbinding blijft dramatisch slecht en via de WiFi openen pagina’s maar ook slechts gedeeltelijk en blijven hangen.

Wanneer ik de ethernetkabel aansluit op de Mac werkt alles perfect.

Verder hebben alle andere apparaten in huis geen enkel probleem met de WiFi verbinding en zit het dus in de Mac

Bijdrager
    Shmoo

Gewoon vanavond of morgen een clean install van macOS Sierra doen. Voor mijn gevoel hebben al die WiFi problemen gewoon in El Capitan gezeten, ik heb ook nooit een serieuze verbinding via WiFi kunnen maken met mijn Mac mini sinds El Capitan, daarvoor nooit ergens problemen mee gehad.

Continue wegvallen van de verbinding, vooral wanneer je de Mac App Store opende. Daar zit een of andere refresh ingebouwd die het WiFi eruit gooit. Kortom na een aantal weken heb ik de kabel in de computer gestopt en nooit meer naar deze onzin omgekeken.

Bijdrager
    Facundo

Voor velen heeft 10.11 de problemen geinitieerd, terwijl bij vele anderen (o.a. mij) 10.11 de gruwelijke problemen van 10.10 oploste. Er is geen peil op te trekken. TS heeft in ieder geval niets te verliezen met 10.12.

Bijdrager
    MMM

Beste Shmoo

Wat een super tip. Ik heb inderdaad een clean install gedaan met macOS Sierra en alles werkt weer perfect. Ook meteen weer een fijne snelle MacBook en de WiFi problemen zijn helemaal weg.

Mijn grote dank

Bijdrager
    MMM

Een tip voor iedere MacBook gebruiker.

Installeer nooit maar dan ook nooit MacKeeper op je MacBook.
    Ik heb dat in 2014 wel gedaan en het heeft een hoop problemen veroorzaakt.
    Deze waren pas opgelost door een clean install met macOs Sierra.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.