5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    fritsn

Instabiel na Security Update 2011-002

Ik heb op 18 april een automatische Update gedaan waarbij ik een Security Update 2011-002 (http://support.apple.com/kb/DL1376) en een Safari 5.0.5 update kreeg. Na de verplichte herstart van mijn MacBook Pro met Mac OS X 10.6.7 was het systeem instabiel.

Ten eerste werken de MS Office programma’s Word, Powerpoint en Excel niet meer.
    Firefox startte wel op, maar na het openen van een mail in Gmail (met Google Gears) hing deze ook.

Niet alleen de bovengenoemde programma’s hangen zich op, ook de Finder en daarmee de rest van het systeem reageert niet meer. Vaal ook het user interface van Force Quit ook niet. Na een minuut of 3 komt de Finder weer terug.

Na het verwijderen van de Firefox add-on Google Gears, wil Firefox nu helemaal niet meer starten.

Iemand een idee wat dit probleem kan zijn?

Bijdrager
    Nick Nack

Ik kan het vanaf hier niet zien, maar ik zou zeggen: Download de nieuwste combi-updater van de Apple website en draai die volledig. Dit lost vaak zulke nare problemen op.

Bijdrager
    fatboysmart

Wat de oorzaak is weet ik ook niet.
    Wat je zou kunnen doen is de computer opstarten met de originele systeem cd’s (of de snow leopard cd) en het systeem opnieuw installeren. Het gehele systeem wordt dan ververst, zonder dat bestaande bestanden worden overschreven. Je raakt dus niks kwijt.

Na deze versie installatie opnieuw de software update laten lopen, en dan hopen dat alles nu stabiel is.

EDIT: zie nu nick nacks reactie, en alleen de combo update laten lopen zou je ook eerst kunnen proberen. Werkt dat niet, dan kun je mijn manier doen.

Hier kun je de combo downloaden: http://support.apple.com/kb/DL1361?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    fritsn

Dank voor de tips. Gisteren was de Combo Update even niet beschikbaar, maar nu heb ik hem gedownload.

Ik had al eerder een herinstallatie van Firefox 4.0 en MS Office 2011 gedaan en die werken nu weer, alhoewel MS Office Excel al een keer gecrashed is….

Ik ga nu de Combo maar installeren.

Bijdrager
    iep

Dat Google Gears wordt overigens al vrij lange tijd niet meer door Google ondersteund en gebruikt. Dat ding kun je sowieso maar beter achterwege laten tegenwoordig, voorkomt ook weer gedoe.

De combo updater is altijd een aanrader als er na de update via software update dingen niet helemaal lekker werken. Het is net even iets rigoureuzer waardoor het kennelijk net de juiste dingen weer rechtzet en het de problemen oplost. Als ook dat niet lukt zul je naar backups moeten grijpen. Voor je dat doet is het handiger om even in Console naar de logs te kijken wat daar gebeurd. Mogelijk vindt je daar de aanwijzing welk onderdeel zo rebels bezig is.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.