9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    ROCKSTAR

Inspiratie&hulp

hallo allen te gader,

In m’n vrije tijd (en soms ook voor mn studie) tracht ik wat dingen te verwezenlijken in photoshop.
    Nu heb ik een een klein familie-opdrachtje gekregen.

De bedoeling is een uitnodiging te maken voor het 75-jarig bestaan van een (wijk)vereniging.
    Het is best een sjieke bedoeling (locatie, programma enz) en de uitnodinging mag dat ook uitstralen (grafisch gezien dan)

Nu heb ik al enkele dingen zitten proberen met patterns enzovoort, maar ik vind tot dusver dat er niet echt fatsoenlijke dingen zijn uitgekomen.

Nu ben ik wat op zoek naar inspiratie
    en
    wat technieken om patterns (backgrounds) te maken die niet volledig repititief zijn
    (hier bedoel ik mee, geen patroon dat terugkeert, maar wel een soort thema is –> bloemenpatroon bv, maar niet allemaal dezelfde bloemen)

als jullie wat voorbeelden of tips of weet ik veel wat hebben..

Probeersel

Alvast bedankt!

Bijdrager
    bieker

Dit probeersel lijkt me niet zo geslaagd, erg donker. Mijn eerste reactie was: een rouwkaart. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Gebruik een sierlijke letter en een steunkleur.

Bijdrager
    MacBeer

Vergeet Photoshop…. vergeet software en vergeet de Mac. Ontwerpen heeft niets maar dan ook niets met de Mac en de software te maken.
    Inspiratie kunnen wij je niet geven. je moet zelf je ogen open houden. Ga eens op zoek naar voorbeelden van (bekende)ontwerpers. Maak schetsen (op papier… blijf weg van die Mac) en verzin een concept voor de uitnodiging.

Je begint verkeerd. je denkt vanuit een truucje, een effectje. Als je dat doet kom je altijd met een matig tot slecht resultaat op de proppen.

Bijdrager
    kontheur
    ”ROCKSTAR!”

In m’n vrije tijd (en soms ook voor mn studie) tracht ik wat dingen te verwezenlijken in photoshop.

Wat voor studie volg je als ik vragen mag? Ik denk dat je aanpak verkeerd is (zoals MacBjorn al zei).

Om tot een goed eindresultaat te komen is je oriëntatie-fase al totaal verkeerd / niet aanwezig. Probeer eerst goed je doelgroep te bepalen en ga hierna op zoek naar bijpassende beeldtaal & typografie.

Succes!

Bijdrager
    ROCKSTAR

jullie hebben gelijk
    en eigenlijk had ik het moeten weten :lol:

als ik photoshop gebruik voor mn studie (architectuur) hoef ik het enkel uit te tekenen/te maken in photoshop (wat schema’s/collages/.. voor de rest gebruik ik heel andere programma’s)
    concept + ideeen zijn dan al kant en klaar (al kan er soms nog iets bijkomen)
    dan is mn mac en mn photoshop enkel een medium om het te verwezenlijken

nu ben ik te overhaast achter mn photoshop geschoven en idd gekeken: mm, hoe en wat kan ik hier in photoshop maken

eigenlijk schaam ik me nu wat

maar bon,
    we beginnen opnieuw:

al blijven de vragen wel een beetje hetzelfde
    waar vind ik op het net zulke ontwerpers, wat zijn de grote namen, welke kunnen mss in dit project aan bod komen
    (in de bib geraak ik niet meer deze week)

Bijdrager
    ROCKSTAR

edit: maar dat komt natuurlijk ook omdat ik sinds enkele weken in mn ontdekkingsfase/uitprobeer-fase van photoshop zit
    en dan klooj je maar wat rond

herbronnen! :P

Bijdrager
    steene
    ”kontheur”

Om tot een goed eindresultaat te komen is je oriëntatie-fase al totaal verkeerd / niet aanwezig. Probeer eerst goed je doelgroep te bepalen en ga hierna op zoek naar bijpassende beeldtaal & typografie.

Succes!

Een heel interessante tip!!!

Bijdrager
    kontheur
    ”steene”
    ”kontheur”

Succes!

Een heel interessante tip!!!

Hebben ze me 4 jaar op rij erin proberen te stampen… Duurt even voor je het door hebt :wink:
    Hulpmiddel voor het bepalen van je beeldtaal is het maken van een moodboard. Ga op zoek naar plaatjes van vormen, kleuren, structuren die bij je doelgroep passen. Je typografie kun je hier ook bij plakken. Alle verzamelde informatie kun je na het bepalen van een leuke bijpassende lay-out bij elkaar gaan voegen tot één geheel.

Inactief
    Anoniem

Eerst je idee maken, dan kleuren en lettertypen kiezen, en het uitwerken zou ik persoonlijk niet in Photoshop doen, omdat het er niet echt voor bedoeld is.
    Ik maak dat soort dingen altijd in InDesign/QuarkXPress.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.