30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 51)
  • Q:
    Bijdrager
    22091

Het Prachtige filmpjes-topic

Bijdrager
    Tumbler

echt cool gemaakt:thumbsup:

Bijdrager
    Hansi2124

Leuk en mooi, maar daar hebben we een speciaal topic voor:
    http://www.onemorething.nl/community/topic/lollige-filmpjes-topic/page/77

Graag daar verder.

Bijdrager
    sedikit

Gek hè, maar ik vind dit soort filmpjes/films minder een kwestie van creativiteit, maar meer een voortdurende vraag van “Hoe doen ze dat”. Knap dus. En op die vraag is eigenlijk het antwoord simpel: uitgekiende programma’s (De eigenaar van een uitgekiend digitaal fototoestel is niet per definitie creatief )

Moderator
    Mac Daddy

Tja Hansi. Daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar ik wil graag aan de topicstarter vragen wat nu precies zijn bedoeling is. Dat andere topic is meer bedoeld voor het lachen, gieren en brullen.

Ik zie wel potentie in dit topic, omdat het toch gaat over interessante/inspirerende/mooie producties volgens mij. Maar ik hoop dat de topicstarter het in zijn openingspost wil uitleggen.

Bijdrager
    McD44N

Geweldig!! en een erg goeie pay-off.. Wel jammer dat alleen een Telco of ander groot bedrijf zoveel tijd, mensen en middelen (= geld) kan inzetten voor een mooi verhaal. (maar dat is m’n reactionaire hart..)) Ik ben zelf filmmaker, het inspireert me zeker!

Bijdrager
    KarelWillem

Prachtig gemaakt.
    Maar na een minuutje of zo begin ik me toch af te vragen waar ik eigenlijk naar kijk.

Op het eind is me de boodschap nog steeds niet helemaal duidelijk en ben ik na 3 minuten bovendien vergeten over welke maatschappij de commercial ging.

Bijdrager
    olbo

Volgens mij is het ook eerst de techniek en dan het concept ipv andersom. Net als de film 2012; heel mooi die techniek maar een verhaal van ….

Bijdrager
    sedikit
    olbo op 26 november 2010

Volgens mij is het ook eerst de techniek en dan het concept ipv andersom. Net als de film 2012; heel mooi die techniek maar een verhaal van ….

Valt onder het eigentijdse euvel: het gaat om de verpakking, niet om de inhoud. Die is meestal afwezig, of flinterdun.

Bijdrager
    Hansi2124
    Mac op 26 november 2010

Tja Hansi. Daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar ik wil graag aan de topicstarter vragen wat nu precies zijn bedoeling is. Dat andere topic is meer bedoeld voor het lachen, gieren en brullen.

Daar zat ik ook een beetje mee te twijfelen hoor. Maar volgens mij hebben we geen ander topic over filmpjes…… Daarom geef ik je nu het voordeel van de twijfel:smile:

Moderator
    Mac Daddy

Maar ik vind wel dat de openingspost wel wat mooier mag. Iets grootser opgezet, maar dat ligt aan de topicstarter.

Ik neem aan dat dit om professionele, goede commercials en andere producties gaat? Die kom ik ook vaak tegen en zou die hier ook graag willen delen.:lol:

Zoals deze fantastische commercial van Pixar. Van wie? Ja Pixar. Ik kreeg toch een brok in mijn keel en dan heb je iets bereikt vind ik. En niks geen CGI of dergelijken. Gewoon simpel wat verhalen.

Bijdrager
    sedikit

Nog een mooi voorbeeld van een mooi filmpje zonder digitale, afgezaagde, hoogstandjes. Een genot om naar te kijken, de eenzame biker, gevat in schitterende poetische beelden van Edenburgh, en bovenal een genot om naar te luisteren. Muziek en beeld zijn één:

Bijdrager
    Yaris

Er zijn nu al links naar drie verschillende filmpjes gepost. Misschien moeten we van dit topic een “Prachtige filmpjes”-topic maken en naar de Lounge verplaatsen.

Bijdrager
    Hansi2124

Zoiets was ook het voorstel van Mac Daddy, dus dat lijkt mij ook een goed plan, aangezien TS zich niet meer meldt….
    Bij deze dus.

Bijdrager
    elwray

Om maar even snel dit topic de goede kant op te houden:

Prachtig stukje werk, en ja: het is echt CGI.. Maar daar moest ik ook even 3 keer naar kijken voordat ik dat geloofde.

Bijdrager
    Yip

Dit vind ik ook een Pa-rach-tig mooie film over het Noorderlicht.

Moderator
    Mac Daddy

*KICK*

Hij is al een tijdje oud, maar het noemen hier zeker waard.

Bijdrager
    Yggdrasil

Werkelijk prachtig.:)

Bijdrager
    Afroman
    Bijdrager
    Yggdrasil

iFrames werken (nog) niet op de ‘nieuwe’ OMT.

Bijdrager
    Doo.

Zie net hierboven staan dat iframe niet werkt. hmm. hoe gaan we dit dan aanpakken.

Sebastianbap-Make it better
    Heel vet.

Moderator
    Mac Daddy

@Doo.: Je kan op de woordjes Use the old embed code klikken en dan krijg je de code die hier wel werkt voor embedding.

Bijdrager
    piddy4888

Is de embed code van iedere video-site veranderd of wat? Youtube heeft dat ook al…

Moderator
    Mac Daddy

Klopt, maar ze bieden nog steeds de oude aan. De iframe code is korter en daarmee kunnen iPhone/iPad gebruikers hem ook bekijken. Het zou dus voor een Apple forum wel handig zijn als die iframe code kan worden gebruikt.

Bijdrager
    Stirf

@Afro: :thumbsup:

Bijdrager
    Doo.

@Mac Daddy bedankt voor de tip!

Moderator
    Mac Daddy

*KICK*

Ik ga hem zo nog een keer kijken. Wat een prachtige film zeg!

Het is duister en hier en daar een horrortintje. Maar wat is dit gaaf gedaan zeg! Mooie apocalyptische wereld. Prachtige verwerking van de titels. Soms echt heel subtiel. En de beelden die je ziet. Ze werken voor mij heeel inspirerend. Mindblowing!

Voor de leken: OFFF is een festival voor het post-digitale vak. Dus mijn vakgebied. Een titelfilm is een film, waarin alle namen van bedrijven of mensen die op het festival presenteren, in voorkomen. Dit jaar was het Amsterdamse Postpanic aan de beurt.

Bijdrager
    NTG

WOW. Ik moet dit verdient een plaatsje op mijn blog! (Ik was jou vergeten te melden als bron. Ik zal het er bij zetten)

Bijdrager
    NTG

<p>TELEPHONEME | MK12 from MK12 on Vimeo.</p>

Bijdrager
    NTG
30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 51)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    22091

Het Prachtige filmpjes-topic

Batelco, een telecom maatschappij uit Bahrein heeft een waanzinnige commercial geschoten.
    Beelden voor de commercial zijn gemaakt in Toronto
    Zie hier het resultaat:

Batelco Commercial

En voor wie wil zien wat er bij komt kijken, hier The Making of:

The Making of

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.