11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    AnnP

Inoggen bij werkgever

Goedeavond,

Voor een aantal weken zal in noodgedwongen van huis uit kunnen werken.
    Alles is door werkgever geregeld….maar wel allemaal PC-adepten met geen Mac-ervaring.

Nu heb ik hier een hele uitleg gekregen maar …. helaas.

Ik kan via VPN wel verbinding krijgen….vind ik al heel wat.

Maar dan loop ik dus vast.
    Ik heb alle info gekregen om met Jetro CockpIT te werken. Alleen is dat echt Windows-based en dus onmogelijk. Ik ging ervanuit dat ik met RDC hetzelfde zou kunnen bereiken maar ik krijg dus geen verbinding.
    Ik gebruik hier het IP adres dat ik krijg van de VPN…..

Iemand die me een of meerdere stapjes verder kan helpen.

Gebruik Tiger en ga op internet via de Airport. Misschien dat hier en daar dan een poortje moet worden aangepast maar ik zie het even allemaal niet meer.

Alvast heel erg bedankt voor alle tips.

Bijdrager
    Sentitel

Welkom op het forum.

Bij je werkgever moet poort 3389 open staan naar de pc waar jij op wilt werken. Ook moet je op je account zijn ingelogt bij je werkgever, voordat jij verbinding kan maken. Uiteraard moet je een wachtwoord hebben ingesteld.

Bijdrager
    AnnP

Dit zou allemaal goed moeten staan aan werkgeverskant.
    Ik heb al mijn accountgegevens maar het lukt niet.
    Kan het zijn omdat ik draadloos op de router hier (airport) ben aangesloten?

Ik kan dus met VPN wel verbinding leggen maar daarna houdt het gewoon op. Hij raakt er maar niet door…..

Ik ga vanavond nog een beetje proberen….

Bijdrager
    peterm

Zoals vaak kan het vele oorzaken hebben. Ik werk zelf ook op een Mac vanaf thuis op de zaak. Ik heb het volgende, misschien heb je er wat aan:
    Imac G5 1e gen. Deze hangt aan een airport extreme.
    Op de zaak: Windows 2000 server met terminal server. Er zijn verschillende terminalgerbuikers aangemaakt.
    Op de Mac VPN starten (ip ingegeven, naam domain , password).
    Dan RDC, ook weer juiste codes en voila. Alles werkt: excel, word, outlook etc.
    Ik heb hier ook een windows laptop, die draadloos werkt via de airport. Op eenzelfde manier VPN instellen en RDC, en ook weer ingelogd.
    Moet wel zeggen dat de snelheid op de laptop een stuk beter is.

Hoop dat jer iets aan hebt.

Bijdrager
    PoBoG4

Wij op school hebben sinds kort ook een aantal collega’s die thuis willen werken.
    Ook ik vind het handig om af en toe op afstand een computer over te nemen. Van al die VPN verbindingen en zo heb ik geen verstand. Ik weet wel dat Logmein.com perfect werkt.
    Je moet alleen daar een account aanmaken en eenmalig op de pc die je op de zaak over wilt nemen met administrator rechten via deze site een programma installeren. Verder moet je natuurlijk de beschikking hebben over het password om via de server binnen te komen.
    Misschien heb je er wat aan … en anders zie je dit bericht maar als niet gepost.
    Succes!

Moderator
    Poezenbeest

Citrix is ook zo een systeem, daar bestaat gewoon een mac-versie van. Is een stuk handiger dan de aangedragen oplossingen en wellicht dat het tijd is voor de werkgever om over te stappen.

Andere optie is om de Citrix-service te draaien op het netwerk en jou daar op in te loggen.

Bijdrager
    AnnP

Het is gelukt met RDC.
    Nu nog even uitzoeken hoe ik met het apple-toetsenbord kan werken – nu pakt hij de cijfers rechts niet, ook de het scherm staat heel klein – dat moet ik ook nog even bekijken maar het belangrijkste is dat ik kan inloggen en dus wat werken.

Thanks voor de diverse tips

Bijdrager
    jumper

Ik heb dit probleem ook dat de cijfers aan de linkerkant van het toetsenbord niet werken. Als hier iemand een oplossing voor heeft. Ook symbolen zoals @ zijn ook niet heel goed ondersteund …

Bijdrager
    wimbo
    ”Zerk”

Citrix is ook zo een systeem, daar bestaat gewoon een mac-versie van. Is een stuk handiger dan de aangedragen oplossingen en wellicht dat het tijd is voor de werkgever om over te stappen.

Andere optie is om de Citrix-service te draaien op het netwerk en jou daar op in te loggen.

Citrix lijkt me een beetje overkill hier voor, omdat de TS al aangaf dat er noodgedwongen een aantal weken vanaf thuis gewerkt moet gaan worden.

Overigens ervaar ik geen enkel probleem om met mijn MBP via een VPN aan te loggen op een Windows Remote Desktop. Mijn hele toetsenbord doet het gewoon.

Wat het numerieke deel van het toetsenbord betreft:
    (er even vanuit gaand dat je een ‘normaal’ Apple USB toetsenbord heb). Numlock staat standaard uit als je voor het eerst aanlog op een server via RDC. Gewoon op de knop onder ‘lower volume’ (links van de ‘=’ op het numerieke deel) drukken.

Overigens zijn de instellingen van het buroblad etc te maken met de client.
    Voordat je op ‘Connect’ klikt met RDC kan je Options/opties openen. Hier kan je wat zaken instellen mbt beeld, locale resources etc.

Bijdrager
    jumper

Oooh, THX voor de tip van het lower volume.

Bijdrager
    AnnP

Ik probeer morgen even dat ‘lower volume’ . Zal een stuk makkelijker werken.

Iemand die ook nog een tip heeft voor printen op mijn eigen printer als ik ingelogd ben via RDC?
    Het lukt me nl niet. Nu mail ik dus alles door en print dan maar vermoed dat het makkelijker kan.
    Heb dit aangekruist in RDC maar reageert niet.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.