7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    doom10

Inlogscherm mac

Gisteravond begon opeens m’n office te crashen, na enkele keren aan uit zetten bleef het beeld op zwart zelfs. Kreeg bij hardwaretest op een gegeven moment ook foutmelding maar die was na gebruik van disk utility weer weg.

Het probleem is nu dat hij na het 1e inlogscherm met het zwarte balk overspringt naar een inlogscherm waar ik in regel 1 naam moet invoeren en regel 2 het wachtwoord. Gebrnaam en passw zijn het niet en apple id en ww ook niet.
    Medewerker bij Ivizi zei dat het aan filevault kon liggen maar daar heb ik enkel een 20-cijferige code van en geen ww zoals ik me kan herinneren?
    Iemand tips?

Groet

Bijdrager
    doom10

‘De’ zwarte balk uiteraard;)

Bijdrager
    Shmoo

FileVault moet je eens deactiveren en dan kijken of het allemaal wel lukt na herstarten van de Mac natuurlijk.

Het kan zomaar zijn dat Office een bestand of iets probeert te benaderen waar het geen toegang op heeft. Rechtenkwestie, vandaar dat je een wachtwoordscherm krijgt. FileVault maakt dat probleem natuurlijk alleen maar groter omdat het een extra beveiliging op beveiliging is.

Bijdrager
    GoeieDag

FV kent geen aparte gebruikersnaam.

Start eens op in Safe Mode.

Bijdrager
    doom10

Dat was ondertussen ook niet gelukt. Ten einde raad maar de hdd proberen te wissen en via time machine alles terug te zetten maar dit maakte het verhaal nog erger: hdd kon niet gewist worden en werd daarna niet meer gevonden..
    Conclusie van de dag; macbook ligt bij ivizi:(

Bijdrager
    Shmoo

Laat me raden… En je hebt de mensen bij Ivizi je admin wachtwoord gegeven zodat ze alles kunnen testen en controleren?

Bijdrager
    doom10

Nope, dat dan weer niet..
    Hoezo eigenlijk?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.