6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jakeh

Inloggen op werk (VPN en VNC/remote desktop)

Hallo,
    Voor mijn werk moet ik af en toe ’s avonds inloggen. Vrij eenvoudig, hoef alleen maar de applicaties te bedienen die al opgestart zijn. Inloggen met een VPN verbinding met mijn MacBook is geen probleem, maar als ik vervolgens probeer in te loggen via een VNC client duurt het lang voordat hij “timed out”. Ik heb verschillende VNC programma’s geprobeerd – maar niets werkt.
    Op een oude trage Windows XP bak lukt het zonder problemen met remote desktop.

* Is er een soort gratis remote desktop op de Mac beschikbaar?
    * Op werk draaien we een VNC server als het goed is – speciaal voor mij als mac bezitter
    * Ik hen een Airport extreme router

Wellicht zie ik wat over het hoofd want van netwerken heb ik weinig verstand.. Alvast bedankt voor suggesties!

Bijdrager
    Almerrrrr

Microsoft heeft daar zelf ook een programma voor Remote Desktop Connection Client for Mac 2 probeer het daar maar eens mee.

Waarschijnlijk kan dan de vnc server op je werk ook weer uit.

Bijdrager
    jakeh

Dank je, ga ik vanavond direct proberen!

Bijdrager
    steven6630

Ik gebruik Logmein, de free versie. Werkt super en snel en is heel veilig.
    Je hoeft geen poorten in te stellen op je routers.
    De app op de iPhone heb ik ook aangeschaft, kost wel €23.99 (gelukkig heeft mijn werkgever die betaald)

Geblokkeerd
    Anoniem

Voordat je met je remote desktop tools aan de slag gaat is het eerst interessant om te zien of je uberhaupt je destination host kan pingen. Ik zeg, probeer dat eerst eens even:) Anders kan je tools blijven proberen tot je een ons weegt.

Bijdrager
    jakeh

Mja, het lukte inderdaad niet. De VPN verbinding lijkt het gewoon goed te doen volgens, het metertje in de taakbalk. Echter, kan het zijn dat ik met een VPN verbinding niet meer op mijn normale internet kan surfen op mijn macbook? Of doe ik dan iets verkeerd?

Het pingen van het interne adres 192.168 etc lukte niet. Ik gok dat het aan mijn VPN verbinding ligt..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.