7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Digilux

Inloggen op pc/ map delen

Hallo,
    Ik heb een klein netwerkje met een linksys router/ ibook/ powerbook en een pc. Ik wil met de ibook en powerbook op de pc toegang krijgen tot een gedeelde map, op de pc heb ik een werkgroep aangemaakt en een gedeelde map aangemaakt, het probleem is dat de mac de pc helemaal niet ziet dus ik kan niet inloggen. Indien iemand een goede tutorial weet om dit op te zetten, of het in het kort weet uit te leggen dan bij voorbaat dank.

Groeten,
    Ronald

Bijdrager
    MacMipke

Volgens mij gaat dat niet zomaar, en moet je op je PC het programmaatje PC MacLan installeren.

Bijdrager
    Digilux

Nep,

ik heb het gewoon werkend gehad, maar ja he een pc moet af en toe opnieuw geinstalleerd worden en dan is dus alles weg. Ik wil gewoon mijn gedeekde map op de pc bereiken, het kan ik weet alleen niet meer hoe dit in te stellen,
    Gr,Ronald

Bijdrager
    Chriz

Dat gaat heel simpel:

In de Finder appeltje+K. Daar vervolgens “smb://<<computernaam>>” neerzetten zonder de “” en de <<>>. Computernaam mag ook een IP-adres zijn.

Succes!

Bijdrager
    Digilux

Chriz,

TOP!!! Zo simpel kan het zijn,

DANK!!!
    gr,
    Ronald

Bijdrager
    Oppie

Nog simpeler: kijk in een Findervenster onder netwerk en dan zul je zien dat daar via WORKGROEP het pc volume is te mounten.

Bijdrager
    Digilux
    ”Oppie”

Nog simpeler: kijk in een Findervenster onder netwerk en dan zul je zien dat daar via WORKGROEP het pc volume is te mounten.

Dat was nu net het probleem, in de finder onder netwerk zag je de pc helemaal niet, niet onder werkgroep, local etc, maar via de smb command is het me dus wel gelukt.
    Maar bedankt anyway.

Gr,
    Ronald

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.