4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    hanskemp

inloggen op panther

voor de zoveelste keer geprobeerd OSX op m’n E-mac te installeren. Steeds vraagt het systeem na installatie om een inlognaam en wachtwoord, welke bij mijn weten nooit zijn ingesteld. Wat ik ook probeer, met de originele systeemschijf het ww veranderen (kan je dan ook inlognamen veranderen, ik heb het niet kunnen vinden) niets werkt. Ik krijg OSX gewoon niet aan de praat. Terwijl de installatie steeds vlekkeloos verloopt. Dan maar weer de opstartschijf veranderen en terug naar 9. What to do?

Bijdrager
    Gijs

Die eMac had neem ik aan al OS X er op staan toen je hem kocht. Daar zal dan ook een inlognaam en wachtwoord op gezeten hebben. Je kunt het wachtwoordveld bij de installatie leeg laten, of dat ook met de inlognaam kan, weet ik niet.
    Een oplossing is natuurlijk altijd een schone installatie. Maar dan zul je eerst een behoorlijke back-up moeten maken.

Bijdrager
    Sad

Als je een clean-install doet, zal hij op een gegeven moment vragen een gebruikers account aan te maken.

Dat wat je daar invult, is jouw inlognaam en wachtwoord.

Let op, het scherm met je naam, adres, postcode, woonplaats en beroep en zo kan je allemaal x’jes invullen. Dat heeft niets te maken met het gebruikers account.

Bijdrager
    HSL

als je OSX met de cd installeert moet je na de 2e cd allemaal gegevens invullen waaronder je gebruikersnaam (&shortname) en je wachtwoord..

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.