17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Hansi2124

Inloggen op Mac vanuit buitenland

Ik heb een vraagje namens kennissen:

1 iMac (SL) van zoon staat in Amerika en 1 (van pa) in Nederland. In zowel Nederland als Amerika willen ze een sportkanaal op de Mac bekijken, maar dat kan alleen maar als je in het buitenland woont.
    Als de iMac van pa nu op dat sportkanaal staat ingesteld, wat is dan het beste programma om de iMac in Amerika mee te laten kijken op die andere Mac? De moeilijkheid daarbij is ook nog dat het graag in een zo goed mogelijke beeldkwaliteit in Amerika te zien moet zijn en zonder haperingen.
    E.e.a. hangt natuurlijk af van de internetsnelheid, dat is bekend.;-)

Heeft iemand suggesties en/of ervaringen hiermee?
    Ik had dit topic al bekeken, maar volgens mij werkt het niet zonder haperingen met iChat en Logmein……

Bijdrager
    Oulad

En als je probeert VNC te gebruiken? dat is met een redelijk snelle internet verbinding goed te doen

Bijdrager
    Hansi2124

Dat geeft dus ook een goed beeld op die andere iMac?

Bijdrager
    Brainy

Wat ik nog niet helemaal begrijp is wat de bron is, is dit een tv kanaal of een internetkanaal?
    Is het een tv signaal dan zou ik een slingbox gebruiken, werkt perfect, zelfs op een iPhone en iPad.
    Is het een internetkanaal dan kan je via een proxy een buitenlands ip spoofen.

Bijdrager
    Lauwrence

Ik gok dat het hier gaat om een webstream?

Wat ik in het verleden heb gedaan is een tunnel tussen de 2 Macs maken (SSH, VPN). Jouw Mac in NL krijgt dan het Amerikaanse IP adres waarmee je vervolgens de webstream kunt bekijken.

Via proxies werkt doorgaans erg traag of gewoon niet, tenzij je een betaalde optie kiest.

Misschien is het eenvoudiger dat jouw zoon de uitzending opneemt en via ftp oid voor je beschikbaar stelt of moet het live zijn?

Bijdrager
    Ezri Dax

Ik zat aan Teamviewer te denken, volgens mij kun je dan je desktop sharen. Dan ben je volgens mij alleen nog afhankelijk van de al genoemde internet snelheid.

Lid
    lEl

Dit is echt wel moeilijk… Hoe krijg je het TV signaal binnen? Je zou bijvoorbeeld met VLC het signaal moeten kunnen oppikken met mac1 en als stream uitzenden zodat je met mac2 (mits de juiste poorten te openen in je router, en je uploadsnelheid hoog genoeg is) op mac1 de stream kan openen.

Bijdrager
    Oppie

Ik zeg: iChat.

Bijdrager
    Moriarty

Ik zou een betaalde proxy kiezen of eventueel een VPN opzetten.

Bijdrager
    Hansi2124

Het gaat via internet, want men controleert het ip-adres. De Mac in Nederland moet dus de stream (of wat dat dan ook mag zijn) oppakken en de iMac in USA moet dan inloggen op die Nederlandse iMac. Ik ga het eerst proberen via VNC, kijken of ik daar verder mee kom. Ik ben hier echter een leek in, dus moet ik maar afwachten of mij dat gaat lukken.;-)

Bijdrager
    Hansi2124

Nou, het gaat verbluffend eenvoudig.
    Het enige waar ik nu nog mee zit is dat ik geen geluid heb op de Mac die van buiten af inlogt. Ik kan wel het geluid beheren op de iMac die mij toelaat, maar zelf hoor ik dus niets. Het geluid op mijn Mac staat voluit….
    Of kan dat niet gewoon met VNC?

Edit: ik krijg wel geluid via iChat schermdeling, dus daar gaat het wel goed……

Bijdrager
    scarface32sa

Skype met deel volledig scherm.

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, daar heb ik ook aan gedacht…. Maar ik kan ze dat zelf niet uitleggen, omdat ik die versie niet heb. Ik ga het ze in ieder geval wel voorstellen, dan zie ik wel wat er van komt.

Bijdrager
    Oppie

Ik zeg: iChat. (gewoon even, omdat het kan)

Bijdrager
    Ezri Dax

@Oppie als dat het kan, dan is uitleg altijd errug handig.

Bijdrager
    Hansi2124

Het kan ook, maar bij een test tussen iMac Nederland en iMac USA bleek de internetsnelheid toch de zwakke schakel. Het beeld kwam schokkerig en in slechte kwaliteit over.

Bijdrager
    Oppie

Oké, maar dat zal dan in alle gevallen de zwakke schakel blijven, toch?

@MadDonna: is simpel; iChat en dan Schermdeling in iChat toepassen. Maar je zit, de uitleg voor TS was blijkbaar al niet meer nodig.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.