9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Ludo croonenberghs

Inloggen op Mac als gebruiker

Waarom verdwijnen alle bestanden op mijn Mac HD en backups op HD (lacie) wanneer ik als gebruiker de Mac uitzet? En hoe zou ik,alles kunnen herstellen?
    Bedankt voor alle goede raad,
    Ludo

Bijdrager
    flierefluiter

Heb je iets meer info over wat er bij je gebeurd?

Screenshot?
    Welke mac?
    Welke versie OSX?

Kunnen wij je beter helpen met een oplossing.

Bijdrager
    GoeieDag

Elders schrijft TS Ludo wat meer op.
    Het lijkt alsof ie in de gastgebruiker inlogt.

Inactief
    Anoniem

Dat draadje is zes jaar oud :-o

Bijdrager
    GoeieDag

Maar zijn reactie is 8 uur oud. En het ging ff om de extra info. Want Ludo snapt er verder niet zo veel van

Bijdrager
    mowat

Ludo ,
    zie eerst eens in Systeemvoorkeuren/ gebruikers en groepen (accounts) als wat soort gebruikerje ingelogd bent .
    Daar staat geselecteerd of je als Beheerder , Andere gebruiker , of gastgebruiker ingelogd bent.
    Als gastgebruiker verdwijnt uiteraard alles.
    Ik gebruik meestal een beheerdersaccount enkel voor updates en installatie en voor de dagelijke activiteiten een gebruikersaccount.Een gastaccount enkel maar als er iemand anders die eens eenmalig of zo op mijn computer komt zodat men niets ongewenst kan achterlaten of veranderen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het klinkt inderdaad sterk alsof Ludo als gastgebruiker inlogt. Die ziet er zo uit op het inlogscherm:

De overige gebruikers hebben meestal een ander plaatje omdat iemand er zelf eentje gekozen heeft.

(Terzijde: ik had niet verwacht dat ik daarvan een schermafbeelding zou kunnen maken die dan ook nog op het bureaublad zou verschijnen van de account die ik daarvoor en daarna gebruikte.)

Bijdrager
    Ludo croonenberghs

Bedankt voor de reacties. Wanneer ik als gebruiker inlog dan verdwijnen bij het sluiten alle bestanden. Waarom verdwijnen alle bestanden op de HD van de Mac en de backup bestanden op externe lacie schijf?

Bijdrager
    mowat

Dat heeft men juist al enkele malen uitgelegd Ludo.

Maar je antwoordt nog steeds niet op de al meermaals gestelde vraag : Ben je wel of niet als GASTGEBRUIKER ingelogd?
    En tevens handig : welke Mac heb je , welk besturingssysteem gebruik je ? Kan je een screenshot laten zien van systeemvoorkeuren/accounts(gebruikers) ?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.