11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    JVermeulen

Inloggen op iCloud niet mogelijk

Hallo

Ik wil me inloggen op mijn iCloud-account, maar telkens wordt gevraagd naar de verificatiecode. Het probleem is dat ik nergens een verificatiecode ontvang. Er is ook geen optie om te kiezen voor een gsm-nummer.

Er staat dat ik me op een ander apparaat moet aanmelden om de verificatiecode te zien. Maar als ik met op een ander apparaat inlog, krijg ik dezelfde vraag …

Zucht … Ten einde raad.

Bijdrager
    GoeieDag

Lees eens deze iCloud FAQ: Wat gebeurt er als ik geen toegang heb tot een vertrouwd apparaat of geen verificatiecode heb ontvangen?

Of hier: Een verificatiecode ontvangen en inloggen met twee-factor-authenticatie

Soms valt de ontvangen code achter het dialoog scherm waar je de code moet invullen; even het schermpje verplaatsen.

Bijdrager
    McMeller

Waar wil je inloggen? In macOS op je computer, iOS op je iPhone of iPad, of op iCloud.com online?

Bijdrager
    JVermeulen

<p class=”cite”>McMeller op 24 oktober 2018 om 17:31</p>
    Waar wil je inloggen? In macOS op je computer, iOS op je iPhone of iPad, of op iCloud.com online?

Op iOS, wil me inloggen met iCloud op nieuwe iPhone om reservekopie terug te zetten. Er wordt telkens gevraagd naar de verificatiecode die op een andere apparaat verschijnt, maar er is geen ander Apple-apparaat in de buurt … Er is ook geen mogelijkheid om de code via sms te versturen.

Bijdrager
    JVermeulen

<p class=”cite”>GoeieDag op 24 oktober 2018 om 13:51</p>
    Lees eens deze iCloud FAQ: Wat gebeurt er als ik geen toegang heb tot een vertrouwd apparaat of geen verificatiecode heb ontvangen?

Of hier: Een verificatiecode ontvangen en inloggen met twee-factor-authenticatie

Soms valt de ontvangen code achter het dialoog scherm waar je de code moet invullen; even het schermpje verplaatsen.

Al gelezen. Er staat dat je kan kiezen om de code via sms te laten versturen. Maar ik kan die optie op mijn iPhone nergens aanduiden.

Bijdrager
    McMeller

Volgens mij kan de twee-factor-authenticatie niet aan staan zonder een vertrouwd telefoonnummer geregistreerd te hebben.

Wéét je of het mobiele nummer van de simkaart die in het toestel zit, als vertrouwd nummer in het Apple ID staat?

Bijdrager
    GoeieDag

JVermeulen op 24 oktober 2018 om 17:42

Er is ook geen mogelijkheid om de code via sms te versturen.

Wat bedoel je daarmee? Die SMS code wordt door Apple verstuurd naar een vertrouwd telefoonnummer, en daar hoef je zelf niks aan de doen. Deze SMS heb je iig al één keer ontvangen toen je de 2FA instelde.

Bijdrager
    McMeller

Waarschijnlijk bedoelt de vraagsteller dat hij niet de optie ziet om een sms te laten versturen. Dat is namelijk een alternatief, een sms komt nooit automatisch.

Bijdrager
    JVermeulen

<p class=”cite”>McMeller op 24 oktober 2018 om 18:16</p>
    Waarschijnlijk bedoelt de vraagsteller dat hij niet de optie ziet om een sms te laten versturen. Dat is namelijk een alternatief, een sms komt nooit automatisch.

Inderdaad, de optie is niet zichtbaar. Sorry voor de onduidelijkheid.

Bijdrager
    GoeieDag

Oké, code via SMS (of gesproken bericht) is idd anders.

Maar je geeft verder geen info over wat je ziet en doet. Zo komen we niet verder met te zoeken naar een oplossing.

Heb je bv een Mac, waar je even achter kunt gaan zitten?

Bijdrager
    McMeller

<p class=”cite”>McMeller op 24 oktober 2018 om 17:55</p>
    Volgens mij kan de twee-factor-authenticatie niet aan staan zonder een vertrouwd telefoonnummer geregistreerd te hebben.

Wéét je of het mobiele nummer van de simkaart die in het toestel zit, als vertrouwd nummer in het Apple ID staat?

?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.