16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Nora Nora

Inloggen op iCloud.com lukt niet via iPad

Beste,

Wanneer ik tracht in te loggen op de website van iCloud via mijn iPad, dan wordt ik doorgeschakeld naar een website waar ik uit drie mogelijkheden kan kiezen, te weten iCloud installeren op het device (is al bij aankoop gedaan), Find My iPhone installeren (is al bij aankoop gedaan), en iets met je vrienden zoeken waar ik geen behoefte aan heb….

Waarom mag ik niet gewoon inloggen op de iCloud-site vanaf een iPad? Of kan het wel en doe ik iets niet goed:roll:

Ik wil graag inloggen om te zien of ik een email-melding kan laten versturen betreffende wat er die dag in de agenda staat. Dat lijkt mij een makkelijke reminder aangezien ik nog wel eens vergeet te kijken, al te druk met de lopende zaken van de dag….. Een mailtje zou mij dan even dwingen te zien wat er verder die dag gaat gebeuren.

(En waarom blijft die irritante header voor de verschillende tekst-opties hangen boven het vlak waarin ik nu dit bericht schrijf. Kan geen smileyof url meer toevoegen. Ook de andere opties zijn onbereikbaar. Van mij mag die header wel helemaal moven….)

Bijdrager
    makasa

Kan niet via een beowser op je iPad. Moet je iCloud gewoon instellen onder mail intellingen.

Bijdrager
    App69

Dat probleem met die header heb ik ook.

Bijdrager
    Nora Nora

@makasa Heb ik gedaan, maar ik heb het idee dat je hier minder mogelijkheden hebt. Verder blijf ik het vreemd vinden dat Apple de site volledig ontoegankelijk maakt vanaf een iPad. Maar daar heeft Apple blijkbaar redenen voor. Welke, dat is mij onduidelijk.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik snap niet wat je wil met die reminders, maar alle functies die iCloud.com heeft heb je ook op je iPad. De reden dat je de site alleen op een normale computer kan bekijken zal wel een technische reden zijn, misschien omdat het dan misschien niet 100% werkt.

Wat je wil doen zou dus ook gewoon in de Mail app moeten kunnen (?).

Bijdrager
    makasa

Alleen bruikbaar voor OSX lijkt me kwa beheer makkelijker dan dat je het ook geschikt moet houden voor IOS.

Moderator
    Mac Daddy

Wat je wilt, is dus een reminder? Waarom maak je niet een reminder in de reminder app? Of plaats je niet iets in je agenda en stel je daar een notificatie op in?

Wat je nu precies met de site wil, snap ik ook niet.

Het doel van iCloud is dat het overal werkt. Op iPad, iPhone en Mac. Je zou dus ook via je Mac (of pc) op de site kunnen inloggen en het daar kunnen instellen. Maar het is nog niet helemaal duidelijk wat je wilt.

Bijdrager
    Nora Nora

Excuus wanneer ik wat onduidelijk ben, maar bij Google kan ik bijvoorbeeld instellen dat ik een mail krijg met mijn afspraken voor die dag. Maar ik wil eigenlijk af van de google-agenda, en ik zoek een vergelijkbare functie in de apple-agenda, maar kan deze nergens vinden. Ik ben nu op reis en dacht het in de icloud te kunnen vinden, maar daar kom ik niet in vanaf mijn ipad. Zal het verder bij thuiskomst eens verder uitzoeken. Een reminder in ios is niet afdoende aangezien dit niet altijd het apparaat is waarop ik inlog. Ik zou het graag in mijn mail hebben en ben altijd erg blij met het overzicht van Google….

Bijdrager
    Niels

E-mail meldingen van kalender-activiteiten kun je alleen instellen in de OSX-agenda, daar is helaas nog niet in voorzien in iOS. Als je dus een Mac hebt kun je via je iCloud account je afspraken instellen en herinneringen via mail

De reden dat je niet in kunt loggen op de iCloud-website vanaf je iPad (of enig ander iOS device) is simpel: alle (maar dan ook echt alle) functionaliteiten van deze website zitten reeds ingebouwd in iOS (mail, agenda, contacten, etc.) of zijn beschikbaar in de vorm van de eigen apps van Apple (iWork, etc.).

De iCloud-website dient dan eigenlijk ook alleen toegang tot je iOS gegevens te krijgen, op een apparaat dat niet zelf in verbinding staat met de iCloud, maw. een Mac of Pc die niet van jou is.

Bijdrager
    Nora Nora

Dank je voor je duidelijke antwoord Niels, dan hoef ik niet meer verder te zoeken.

Ik ga wel tzt thuis op de Mac kijken naar de email-melding!

Bijdrager
    GastonM

Als je dan perse toch de website op je iPad wilt bezoeken, kun je Chrome downloaden. Als je vervolgens naar icloud.com gaat en in het menu kiest voor Desktopsite opvragen, werkt het gewoon (op mijn iPhone tenminste, maar de site wordt niet helemaal goed weergegeven).

Bijdrager
    Nora Nora

Dank je voor de tip! Ik ga proberen!

Bijdrager
    Ap45

Ook ik heb geprobeerd om met de ipad iCloud te openen om mijn gegevens in te zien.
    Het is toch een slechte zaal van Apple, die de cloud in het leven heeft geroepen om op afstand je zaken kunt bekijken.
    Als ik op vakantie ga neem ik mijn patje mee om daarmee te werken, en dan moet ik niet gedwongen worden om een pc op te zoeken.
    Dit is een vreemde zaak, waar heb ik dan iCloud voor???

Bijdrager
    Shmoo

Hoezo dat?

Op je iPad zit iCloud geïntegreerd in iOS.
    Jij hebt heb op het domein icloud.com helemaal niets te zoeken met een iPad. Alles dat jij op icloud.com kan zit namelijk gewoon in je iPad gebakken en kun je veranderen via de instellingen, makkelijker kan het niet.
    Dat je daar kunt inloggen is voor mensen achter een desktop of laptop computer die geen iCloud ondersteuning heeft, zoiets als een PC.

iCloud of iCloud Drive is geen open platform zoals Dropbox waar je bestanden in kunt gooien en dan zomaar van elke device raadplegen. Daar zijn de apps voor met iCloud support.

Bijdrager
    Ap45

Hey Shmoo, bedankt voor je reactie, Hoe kan ik zo stom zijn.
    Je moest eens weten hoe vaak ik dat geprobeerd heb, ik durf het niet te zeggen.
    Natuurlijk zit natuurlijk op de ipad. Vertel het niet verder aub.
    Nogmaals bedankt.

Bijdrager
    Anke58

Ik lees hierboven nou wel dat je je met een iPad niet hoeft aan te melden op ICloud omdat dat helemaal in je pad geïntegreerd zit, maar als ik in mijn contacten app een nieuwe groep wil aanmaken via mijn iPad dan lukt mij dat echt niet. Volgens de Apple-tips moet ik mij dan aanmelden op iCloud.com en dan heb ik dus een computer nodig. Of zie ik iets over het hoofd?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.