6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Barrix

Inloggen op de G5 gaat niet meer

Ik heb een venijnig probleem (althans mijn echtgenote)
    Ze kan niet meer fatsoenlijk inloggen in haar G5, als ie al normaal opstart.
    Dit probleem is opgedoken nadat we over gegaan zijn naar Leopard.
    Het inlogvenster verschijnt wel na de “boing” maar reageert niet op het toetsenbord.
    De muis werkt wel normaal.

Het is een G5, 1.8 GHZ enkele processor met Leopard
    Ik hoop op spoedige reactie, thanxx!

Bijdrager
    Hansi2124

Is het een draadloos of bedraad toetsenbord? Als het bedraad is, sluit deze dan eens aan op de usb-poort waar nu de muis zit. Misschien een hardware-probleem? Of kan je wel typen, maar reageert de Mac niet op de enter-toets?

Bijdrager
    Barrix

@Hansi2124, dank voor je reactie.
    Ik heb met diverse toetsenborden (bedraad) geprobeerd…maar helaas…
    Dus toen maar wéér een harde herstart en wéér een en toen pakte ie hem waardoor ik toch weer kon inloggen.
    Maar ik vrees dat ik morgen weer bij de start hetzelfde heb.

Bijdrager
    stijn23

Misschien eens proberen permissies te herstellen, en als dat niet helpt, alle gegevens bewaren en een schone installatie doen. Misschien is er een of ander probleem in verband met extensies of voorkeuren, waardoor bepaalde systeemonderdelen niet werken zoals het hoort. Propere installaties zijn altijd beter dan upgrades van een ouder systeem.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Aangezien je verschillende toetsenborden hebt geprobeerd, vraag ik mij af:
    Als het inloggen lukt, werkt het toetsenbord dan wel naar behoren?

Zo niet, dan kan het een USB probleem zijn, en dan wil het wel eens helpen door de Mac volledig uit te zetten (dus ook de stekker er uit), en dan enkele minuten wachten. Alleen dan wordt daadwerkelijk alles ge-reset. (en niet als je hem “software matig” uit zet)

Maar voordat je dat doet, start eerst eens op met Apple-Option-P-R (PRAM reset)

Hielp dit niet, dan moet je misschien de Open Firmware resetten:
    Start op, met de toetsen: Apple-Option-O-F
    Type in de command line:
    set-defaults <return>
    reset-all <return>
    Je hebt nu de “Open Firmware” EPROM ge-reset.

p.s: je kunt de Mac ook zo instellen dat hij automatisch inlogt, er word dan niet steeds om een beheerders wachtwoord gevraagd.

Bijdrager
    Barrix

@Hendrik IJzerbroot: dank voor je reactie, ik ga ermee aan de slag.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.