7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    superfreak

inloggen onder mijn usernaam lukt me niet

Ik zie mijn usernaam staan bij gebruikers maar inloggen lukt me niet. Hierdoor ben ik mijn bureaublad met instellingen kwijt. Het lukt me alleen in te loggen onder: sshd Privilege seperation (sshd). Wie weet hier een oplossing voor? Ook het opnieuw opstarten en wachtwoord veranderen heeft geen zin aangezien ik alleen het wachtwoord van de sshd user mag veranderen.
    Bewijs eens dat een mac zo mooi is :evil:

Bijdrager
    macpro

Er zullen ongetwijfeld meer manieren zijn, maar één van de manier is via het regelpaneel Sharepoints. Moet je wel mee oppassen, want je kunt er ook al je users mee verwijderen en dan ben je nog verder van huis.

Bijdrager
    Ruben
    ”superfreak”

Bewijs eens dat een mac zo mooi is :evil:

Dit soort loze opmerkingen sporen mij niet bepaald aan mensen te helpen. Bewijs JIJ maar eens dat je een Mac waard bent…:x

Bijdrager
    junkiesxl

Misschien een stomme vraag maar hoe komt het dat je niet meer kunt inloggen ? Zelf iets gedaan in NetInfo of met de Terminal, want erg veel kom je dit toch niet tegen.

Kun je nog wel een nieuwe user aanmaken ? Anders zou ik het opgeven binnen te raken bij de oude en gewoon de user map van de oude te kopieren naar de nieuwe user. Dit is niet zo moeilijk om te doen, gewoon opletten met de verschillende beveiligingen. Het enigste wat je dan zou verliezen van de oude user is misschien dat jue sommige apps opnieuw het registratienummer moet invoeren, (hoewel als je de user map zou kopieren hij eig alles ozu mee moeten pakken en je ook daar geen last van zou mogen hebben, let wel nu heb ik het over kopieren via de terminal en niet via de GUI)

<offtopic>mooie avatar iruben</offtopic>

Bijdrager
    superfreak

Het kwam doordat ik een software update wilde uitvoeren en daarvoor een wachtwoord moest invoeren bij mijn usernaam. Natuurlijk was ik dat wachtwoord weer vergeten:? Ik kwam een pagina met wachtwoord wijzigen tegen, heb dit toen uitgevoerd en kwam er daarna achter dat ik nergens meer in kon komen. Heb toen de mac opgestart vanuit dvd (met c ingedrukt) en van hieruit weer in de mac kunnen komen maar niet in mjin persoonlijke mappen. Ik kan ze wel zien maar niet openen omdat ik daarvoor dat ww nodig heb. Ik denk er nu aan om alles opnieuw te installeren maar misschien heeft iemand de “gouden tip”..

Voor de moderator: ik wist niet dat er zo’n groot aaibaarheid heerste hier en nee ik ben nog niet “Macwaardig” maar doe wel hard mijn best. Ik had een beetje genoeg van de antwoorden die ik al 4x had uitgevoerd dus dacht dat ff prikkelen op zijn tijd niet zo’n verkeerde benadering was. Maar ja zoals ik al eerder aangaf kom net kijken he:P

Bijdrager
    Ruben
    ”superfreak”

Ik had een beetje genoeg van de antwoorden die ik al 4x had uitgevoerd dus dacht dat ff prikkelen op zijn tijd niet zo’n verkeerde benadering was.

Het is natuurlijk altijd te proberen en wellicht springen anderen wel meteen in aktie om de ‘Mac te verdedigen’. Ik probeerde alleen maar even aan te geven dat ik daar persoonlijk in elk geval niet op inspring.:-P No hard feelings…

Bijdrager
    junkiesxl

Ik weet misschien nog wel iets wat ervoor kan zorgen dat je je user-mpa terug hebt, maar dit betekent wel dat je met NetInfo moet prutsen (en dat is niet altijd veilig, dus ik zou eerst de nieuwe user manier proberen en dan zoeken naar info over netinfo en wat je moet doen om een oude user terug te krijgen, is meen ik zelfs al ergens behandeld opt forum, ik weet het in ieder geval niet meer, maar nu weet je waar je heen moet zoeken. Als ik het goed heb…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.