5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    MvdB

Inloggen Novell-netwerk

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum. Ik werk al jaren gelukkig met een Mac. Sinds een aantal maanden met OSX; in het begin wennen, maar nu wil ik niets anders meer!
    Op het bedrijf werken we al een aantal jaren in een gemengde omgeving met Mac en PC, samen met een Novell 4.11 server (inderdaad oud, maar het werkt). Met OS9 was het geen probleem om op de server te komen. Nu met OSX kan ik er niet bijkomen. Ik vind er nergens informatie over hoe dit probleem op te lossen. Heeft iemand ervaring met Novell 4.11 en OSX?
    Ik werk hier met 10.3.5.

Alvast bedankt.

Marco

Bijdrager
    Walkingfingers

Het oude Novell netwerk werkt met het zgn. IPX-protocol. OSX ondersteunt dit protocol niet.
    Je zult dus naar een nieuwere Novellomgeving moeten of bv een Windows2000 omgeving.
    Wij hebben die ellende ook gehad en zijn inmiddels over naar Windows2000. Dit draait (nagenoeg) probleemloos met OSX.

Bijdrager
    cabbie

prosoft maakt software dat misschien helpt.
    http://www.prosofteng.com/products/netware_client_classic.php?PHPSESSID=5bad2fcf6153957aa14c4eaf8f124268

draait alleen onder os 9, classic welliht

Bijdrager
    cajun

Ik ben niet een echte novell guru (als het nodig is ken ik ze wel en kan ik meer info voor je inwinnen)
    maar kan deze versie geen Appletalk praten? (of is het een gerouteerd netwerk met een router die geen Appletalk praat) Volgens mij kan deze versie wel Appleshare kletsen… dus wellicht ook Appletalk..dan kan je het zo oplossen. Of upgraden naar een nieuwere novell versie, Novell 6 / 6.5 praat in ieder geval IP en dat heb je geen problemen meer! Als je gaat upgraden kan ik je wel een aantal bedrijven geven die ons geholpen hebben met onze migratie (200+ servers……)

Succes ermee

Bijdrager
    MvdB

Bedankt voor jullie reacties (ik was even een dagje afwezig).
    Het hele netwerk zit aan mekaar met switches en een router. Cajun, wat betreft die Appletalk: of ik Appletalk nu aan of uit schakel, onder OS9 kun je dan toch inloggen op het netwerk. Dus ik vrees dat dit hier nu los van sta. Maar zoals je zelf al aangeeft zou dit bij een gerouteerd netwerk niet gaan.
    Cabbie, wat betreft de client van Prosoft, ik was deze nog niet tegengekomen (alleen die van OSX). Ik ga het meteen proberen. Bedankt!

groeten
    marco

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.