8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    beeros

Inloggen meerdere accounts

Hallo,

Ik heb momenteel 2 accounts ingesteld. 1 voor mij als beheerder en 1 voor mijn dochter. Nu heb ik ingesteld dat de gebruiker automatisch na 10 min uitgelogd wordt als er geen acties zijn waargenomen. Als je dan weer wilt inloggen zie ik alleen maar 1 account ipv alle 2. Concreet houdt dit in als ik niet handmatig uitlog en na 10 min automatisch uitgelogd wordt mijn dochter niet meer kan inloggen omdat haar account dan nergens te vinden is.

Ik verwacht dat het ergens met de instellingen verkeerd zit maar kom er niet achter welke precies.

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  Night. Reden: Duplicaat-topic verwijderd

Bijdrager
    raymin

Er staan dan onder de ingelogde gebruiker een aantal opties, waaronder “andere gebruiker” (als het goed is)

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  raymin.

Bijdrager
    beeros

Die is dus bij mij niet aanwezig….

Bijdrager
    raymin

Wat staat er bij jou dan.

Bijdrager
    raymin

Oh ik zie het al, je logt echt uit i.p.v. sluimeren. Automatisch uitloggen is niet echt handig als er een programma o.i.d. openstaat die nog niet is opgeslagen.

Gebruikers sluimeren automatisch (dus loggen niet uit) dan krijg je wel de optie “andere gebruiker”

Bijdrager
    raymin

Je krijgt de optie bij sluimeren / schermbeveiliging of als je scherm uit gaat.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik vermoed dat de account van je dochter niet met FileVault is versleuteld, en dan krijg je dit.
    Kijk maar eens in Systeemvoorkeuren>beveiliging en privacy>FileVault.

Bijdrager
    raymin

@goeiedag, dat heb ik wel als ik de MBP herstart, dan kunnen alleen de gebruikers die daarvoor in aanmerking komen op de MBP inloggen.
    (ik heb 6 gebruikers en maar twee kunnen de MBP “aanzetten” ) Echter vallen wel alle gebruikers onder de FileVault versleuteling.

Als je alleen uitlogt, wordt je hdd toch niet versleuteld? Nog nooit geprobeerd eigenlijk. even testen..;-)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.