6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Peter C.

inloggen ftp alleen met ip-adres?

Dit weet vast wel iemand:

Ik heb zowaar een ftp-server werkend gekregen (met PureFtpd Manager 1.6.3.).
    Is het nou mogelijk om via mijn domeinnaam in te loggen i.p.v. ip-adres?

Bij de settings heb ik ‘Do not resolve host names’ uitstaan.

toedeloe,
    Peter

Bijdrager
    WouterReyntjens

Als ik mij niet vergis moet je bij de instellingen van de domeinnaam het dns adres doorsturen naar het ip van je server.
    Als dit gebeurt is, dan zou dit moeten werken!

Bijdrager
    hackie

als dns goed is ingesteld zou het moeten werken. volgens mij gaat het alleen om domeinnaam.nl en niet het protocol http://www.ftp. smtp pop of wat dan ook

Bijdrager
    Peter C.

Hmmmm, voordat ik het bedrijfsnetwerk om zeep help…..

Dat instellen van domeinnaam naar ip-adres gebeurt in de router? In mijn geval de Speedtouch 510. Heb geprobeerd dat in te stellen bij de DNS Hostname Table d.m.v een nieuwe ‘entry’ aan te maken, maar kreeg een foutmelding. ERROR: Failed to add dns entry. Ik vulde bij Hostname ‘mijndomeinnaam.net’ en bij Address het ip-adres in.

Bijdrager
    oegemeister

nee je moet je ff naar het control panel van je domeinnaam (bij de hostingprovider, kun je als het goed is inloggen in een control panel oid) en daar kun je de dns setting veranderen. Daar zorg je er voor dat de domeinnaam wordt ‘ge-forward’ naar je eigen ip adres ipv naar het ip-adres van de hosting-provider.

gr Sjoerd

Bijdrager
    WouterReyntjens

Je moet wel opletten dat je een statisch ip adres hebt( een ip adres dat niet verandert) want bij ons in belgie zijn alle (consument) abonnementen dynamisch.
    Als je een dynamisch ip adres hebt dan moet je maar eens kijken naar no-ip.org

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.