30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:

    Bijdrager
    Vindplaats

    [opgelost] Inloggen bij ABN AMRO lukt niet

    Met Safari lukt het niet om bij de ABN AMRO bank in te loggen. Met Firefox lukt het wel. Volgens een medewerker van de ABN AMRO bank zou het wel gaan als de geschiedenis vewijderd is. Helaas is dat bij mij niet het geval.

    • Dit onderwerp is gewijzigd 7 maanden, 2 weken geleden door  Night. Reden: Titel aangepast

    Bijdrager
    Shmoo

    Heb je misschien 1Blocker (adblock) geïnstalleerd?

    Ik las onderlaatst dat iemand vergelijkbare problemen had bij deze bank i.c.m dit adblock systeem. Even de ABN site whitelisten was dan een mogelijkheid.


    Bijdrager
    Vindplaats

    Ik heb inderdaad 1Blocker, echter het plaasen van de url op de Whitelist maakt geen verschil.


    Bijdrager
    FloorvN

    ik vermoed dat er een storing is bij ABN-Amro.
    Heb hier zelf ook last van..


    Bijdrager
    Vindplaats

    Dat zou best kunnen, maar dan moet die storing er toch al zeker een maand zijn, want zo lang heb ik er al last van. Het vreemde is wel dat het lukt met Firefox. Met Google Chrome weet ik niet, want heb ik niet.


    Bijdrager
    FloorvN

    hier onlangs weer opnieuw geprobeerd, en kom er weer gewoon in..

    storing is hier weg..;)


    Bijdrager
    Vindplaats

    Bij mij lukt het nog steeds niet.


    Bijdrager
    Avus

    Volgens de helpdesk van ABNAMRO is het een probleem van Safari zelf omdat andere browsers het wel doen. Contact opnemen met Apple is het advies.


    Bijdrager
    Vindplaats

    Ad, Dat heb ik gedaan. Zie mijn 1e bericht.


    Bijdrager
    Avus

    # Vindplaats. Heb je dan met de Apple Helpdesk gebeld?


    Bijdrager
    Vindplaats

    Sorry, ik heb niet goed gelezen. Met Apple heb ik niet gebeld. Daar ik buiten de garantie ben en dan van hun hulp gebruik wil maken kost dat ? per uur, dus probeer ik het eerst maar op deze manier.


    Bijdrager
    Avus

    Ik begrijp het Vindplaats.
    Cache legen hielp niet, geschiedenis verwijderen hielp niet en cookies verwijderen hielp ook niet. Ze hebben me ook in voorkeuren/privacy de website gegevens laten wissen en dat hielp ook niet dus toen hield het voor de ABN medewerker op en gaf hij het advies om met Apple contact op te nemen omdat het volgens hem een Safari specifiek probleem was.


    Bijdrager
    Shmoo

    Ik denk ook dat het iets anders is. Software of iets op de computer want ik heb zojuist getest en op mijn computer werkt het wel bij ABN Amro incl 1Blocker (zonder whitelist).

    Misschien een andere extensie of een privacy app op de computer.


    Bijdrager
    ZCase

    De website van ABN AMRO gebruikt een baken: Omniture, onderdeel van Adobe Analytics. Als dat wordt geblokkeerd, werkt het inloggen niet. Een Ghostery plug-in misschien?


    Bijdrager
    Vindplaats

    Ik heb geen idee wat je bedoelt met Omniture en met een Ghostery plug-in. In onderstaande afbeelding kun je zien welke extensies ik geladen heb. Verder staat in mijn launchpad Adobe Acrobat reader Dc en Adobe digital editions 4.5


    Bijdrager
    ZCase

    Een baken is een bepaald type tracker. Ghostery is maar een voorbeeld van een plug-in die dat soort trackers kan tegenhouden. Best mogelijk dat 1Blocker dat ook doet, maar dat spoort dan weer niet met de ervaring van Shmoo die wel kan inloggen met de combinatie Safari en 1Blocker. Wat ik hier niet lees, is of je al geprobeerd hebt 1Blocker uit te zetten. Dat is misschien niet wat je wilt, maar je kan daarna 1Blocker ondubbelzinnig elimineren als boosdoener. Of als oorzaak aanwijzen natuurlijk, dat kan ook nog steeds.


    Bijdrager
    Vindplaats

    In Extensie heb ik het vinkje weggehaald en ook de url van de ABN AMRO op de white list geplaatst. Beiden zonder resultaat.


    Bijdrager
    Shmoo

    Dit is en blijft zoeken naar een speld in een hooiberg. Het kan ook heel goed zijn dat de TS bijv. nu al zo vaak heeft geprobeerd in te loggen dat de bank hem aan hun kant blokt omdat ze ‘duistere’ praktijken verwachten. Dan kun je natuurlijk blijven proberen en dingen uit en aanzetten maar je komt er gewoon nooit in.

    Ik zou zeggen probeer het eens door de computer opnieuw op te starten en dan verbinding te maken met het mobiele internet van je telefoon. Dan koppel je de Mac zeg maar aan het KPN/Vodafone of welke provider dan ook en dan surf je even tijdelijk op het internet van je mobiel.


    Bijdrager
    jw54

    Sinds vorige week heb ik ook problemen met inloggen bij ABN, maar ook betalingen op een webshop via ABN.
    Ik gebruik standaard Firefox, maar het probleem bleek ook via Safari. Via Opera kreeg ik de melding ‘verlopen certificaat’, dus daar ben ik niet verder meegegaan.

    Ik heb van ABN een stappenplan ontvangen en dit loste het probleem voor Safari op, maar niet op Firefox. Zeer vervelend dat ABN me niet verder kan helpen. Dus ik krijg het idee dat het probleem bij ABN ligt, want ik heb de afgelopen tijd geen updates gehad van Firefox of OSX.

    Ben benieuwd of iemand op het forum de oplossing weet.


    Bijdrager
    Vindplaats

    Het is allemaal een beetje vreemd. Bij mij lukt het wel met Firefox, maar niet met Safari. Dit laatste ook niet als ik het stappenplan van de ABN AMRO volg. Ik heb het ook al geprobeerd door in de veilige modus op te starten, maar dat maakte geen verschil.


    Bijdrager
    jw54

    laatste nieuws:
    nu lukt het inloggen met Safari ook niet meer, alleen nog met Opera, maar daar krijg ik dus de melding ‘ongeldig certificaat’. Het vreemde is als ik ‘toon certificaat’ aanklik een groen bolletje aangeeft dat dit certificaat geldig is.

    Iemand zoveel verstand van deze certificaat materie, dat hij mij kan vertellen of ik toch veilig gebruik kan maken van Opera om in te loggen bij ABN?

    Daarnaast stuurt de helpdesk van ABN een nieuwe e.dentifier met usb kabel. En vervolgens moet ik hun e.dentifier software downloaden in de hoop dat het probleem dan opgelost is.
    Al met al blijft het een raar verhaal.

    Hier geen anti-virus software of advertentie blokkers. Dus dat kan ook het probleem niet zijn.


    Bijdrager
    Shmoo

    Met certificaten moet je voorzichtig zijn.

    1) zorg dat je de site bezoek via https en niet via een linkje in je bookmarks dan bijv. nog naar http verwijst.
    2) zorg dat je computer automatisch de juiste tijd/datum kan instellen.

    Klik nooit op volgende of OK – doorgaan wanneer er komt te staan dat een certificaat niet veilig is. Ga altijd terug en probeer het opnieuw.


    Bijdrager
    Vindplaats

    Als ik in Google het volgende type: inloggen in abnamro lukt niet met safari en vervolgens naar de site “Internet Bankieren – problemen oplossen – ABN AMRO” ga dan lukt het inloggen wel. Echter als ik het adres van deze site dus van “Problemen met Internet Bankieren” in de adresbalk kopieer naar een nieuw venster dan lukt het inloggen niet. Hoe kan dat?

    • Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 2 weken geleden door  Night. Reden: Image tags aangepast

    Bijdrager
    GoeieDag

    Man! Niet via Google naar je bank gaan, want misschien kom je ongemerkt helemaal ergens anders uit!


    Bijdrager
    GoeieDag

    Vindplaats, maak eens een nieuwe gebruiker aan op je Mac, log daarop in en kijk of je nu via Safari wel kunt inloggen bij de ABN.


    Bijdrager
    Q-collective
    Vindplaats op 10 mei 2017

    Ik heb geen idee wat je bedoelt met Omniture en met een Ghostery plug-in. In onderstaande afbeelding kun je zien welke extensies ik geladen heb. Verder staat in mijn launchpad Adobe Acrobat reader Dc en Adobe digital editions 4.5

    Ah, je draait LastPass. Daar zit de bug. Zet die extensie maar eens uit en probeer het opnieuw;)

    Advies: contacteer LastPass. Zij zullen waarschijnlijk hun extensie moeten bijwerken.

    • Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 2 weken geleden door  Q-collective.

    Bijdrager
    Vindplaats

    Verdraaid, dat is het. Lastpass is de boosdoener. Ik ga contact opnemen met Lastpass. Bedankt.


    Bijdrager
    Vindplaats

    In een van mijn vorige berichten heb ik geschreven dat inloggen bij de Abn Amro bank wel lukt in Firefox. Dat is maar gedeeltelijk waar. Als Lastpass ook in Firefox is geïnstalleerd dan lukt het ook niet. Haal je het vinkje weg bij de extensies dan lukt het wel. Dus dezelfde situatie als bij Safari. Inmiddels heb ik contact kunnen leggen met support van Lastpass. Het is nu afwachten met wat voor een oplossing zij komen.


    Bijdrager
    Boeier

    Na een intensief trial and error proces ben ik er ook achter gekomen dat Lastpass inderdaad een boosdoener is. Zowel in Firefox, Safari als Chrome. Zodra de extensie uit staat kun je normaal inloggen. Ik heb dit vandaag gemeld aan Lastpass en de servicedesk van ABNAMRO. Daar konden ze mij niet verder helpen dan met de standaardprocedures, maar hopelijk beginnen ze zich nu beter bewust te zijn van dit issue.


    Bijdrager
    Vindplaats

    Het is te hopen dat veel mensen klagen waardoor er dan misschien iets aan gedaan gaat worden.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.