5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Macshifter

Inloggen Apple ID onmogelijk in iTunes en App Store

Nadat mij proefperiode voor Apple Music vorige week was verlopen besloot ik om het abonnement te gaan verlengen.
    Vanaf dat moment begon de ellende want de volgende dag bleek mijn abonnement tegen beter weten in niet verlengd te zijn. De oorzaak bleek mijn Click & Buy account te zijn die opeens niet meer werd geaccepteerd. Ik werd verzocht om een nieuwe Click & Buy account aan te maken of een andere betaalmethode te selecteren.
    Na diverse pogingen om mijn betaalaccount toch geaccepteerd te krijgen (deze is gewoon actief en er staat voldoende cash op) kan ik nu sinds een aantal dagen zowel in iTunes als in de App Store niet meer inloggen op mijn Apple ID.
    Zodra ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord invoer verschijnt de strandbal in beeld. En deze blijft net zolang in beeld totdat iTunes of de App Store geforceerd is afgesloten.
    Ik kan nu dus helemaal niks meer, zelfs de (betalings)gegevens aanpassen lukt niet meer. Via de browser kan ik wel inloggen op mijn Apple ID maar dan is het weer niet mogelijk om de betalingsgegevens te wijzigen ..

Volgens mij zit er in iTunes een flinke bug en is sinds de update naar El Capitan ook Mail alles behalve stabiel. Deze is de afgelopen dagen al regelmatig gecrasht (terwijl ik daar voor de update nooit last van heb gehad).

Mijn hoop is gevestigd op jullie forumlezers. Is er iemand die deze problemen herkent en weet wat ik moet doen om weer in iTunes in te kunnen loggen en/of een oplossing weet voor mijn instabiele Mail?

Bvd.

Bijdrager
    IsSidha

ik heb met de laatste update naar iTunes 12.3 dat geen enkele account activiteit (inloggen/machtigen/bekijken) helemaal niet werkt, krijg geen inlogschermpje of niks.. iTunes 12.2 werkt wel helemaal zoals het hoort..

Ik heb daarna een clean install gedaan van Capitain en alles werkte, na de update van iTunes weer exact hetzelfde probleem, dus nog maar een keer een install gedaan en voorlopig niet meer updaten

Bijdrager
    Macshifter

Ben nu een maand verder en nog geen oplossing.
    Kan via de browser, iPad of iPhone gewoon inloggen op mijn Apple ID maar via iTunes of de app store op de iMac loopt het programma vast en moet ik het geforceerd afsluiten.
    Nieuwe updates kunnen dus ook niet geïnstalleerd worden.
    Heb El Capitan al opnieuw geïnstalleerd maar ook dat helpt niet. Snap er niks van hoe dat kan en vindt hier ook niks over op het internet. Ben ik dan de enige met dit probleem? ..

Bijdrager
    arjankamp

Ik heb precies hetzelfde probleem en ook nog steeds geen oplossing. Wie kan tips geven?

Bijdrager
    gweilo

Ik had hetzelfde probleem als IsSidha – de Sign In button deed helemaal niets. (iTunes 12.3.1, onder 10.11.1) Op de support fora van Apple kom je dit vaak tegen, maar geen oplossing van Apple. Zojuist een oudere versie van iTunes geïnstalleerd (eerst met de command line de huidige versie verwijderen of moven naar een andere locatie), en het werkt weer. Benieuwd wanneer er een werkende update komt.

https://secure-appldnld.apple.com/itunes12/031-31872-20150813-B2459290-41B7-11E5-A64D-900D11BA098F/iTunes12.2.2.dmg

(edit:) Hmmm… Ik kan in ieder geval inloggen, maar nu kan ik mijn Mac niet authoriseren voor iTunes, dus ik kan mijn iOS devices nog steeds niet updaten. Ik heb geprobeerd iTunes 13.2 opnieuw te installeren, en ik blijf nu ingelogd, maar authoriseren lukt nog steeds niet. Bah.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  gweilo.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.