4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    okkehel

inloggen

Na een schone her-installatie moet ik bij het opstarten een wachtwoord invoeren: het iCloud wachtwoord. Dat vind ik onhandig. Ik heb bij systeemvoorkeuren wel gezien dat ik een wachtwoord kan wijzigen (dan komt daarna de vraag of ik een afzonderlijk wachtwoord wil of het iCloud wachtwoord wil wijzigen). Ik wil het wachtwoord niet wijzigen maar uitschakelen. Is de volgende werkwijze dan van toepassing:

– systeemvoorkeuren
    – beveiliging en privacy
    – tab Algemeen: wijzig wachtwoord
    – gebruik afzonderlijke wachtwoord
    – iCloud wachtwoord invoeren maar de rest blanco laten?

Bijdrager
    GoeieDag

Inloggen via iCloud bestaat niet meer. Dus als je er nu van af stapt, kun je het niet meer opnieuw instellen. Wel een ‘gewoon’ lokaal ww natuurlijk.
    Heb je FileVault aan, dan moet je inloggen met een ww.

Bijdrager
    csteelooper
    okkehel op 29 januari 2017

Na een schone her-installatie moet ik bij het opstarten een wachtwoord invoeren: het iCloud wachtwoord. Dat vind ik onhandig. Ik heb bij systeemvoorkeuren wel gezien dat ik een wachtwoord kan wijzigen (dan komt daarna de vraag of ik een afzonderlijk wachtwoord wil of het iCloud wachtwoord wil wijzigen). Ik wil het wachtwoord niet wijzigen maar uitschakelen. Is de volgende werkwijze dan van toepassing:

– systeemvoorkeuren
    – beveiliging en privacy
    – tab Algemeen: wijzig wachtwoord
    – gebruik afzonderlijke wachtwoord
    – iCloud wachtwoord invoeren maar de rest blanco laten?

Die werkwijze is niet geheel correct.

Eerst moet je een afzonderlijk wachtwoord instellen; volg daartoe de werkwijze die je hebt gevolgd tot stap 4. In stap 5 voer je daarna je iCloud-wachtwoord in, gevolgd door een nieuw, lokaal wachtwoord. Daarná kun je, in Systeemvoorkeuren>Gebruikers & Groepen, onder inlog-opties, aangeven dat je automatisch wilt inloggen.

Als je dat hebt ingesteld is het bij het starten niet meer nodig om een wachtwoord in te voeren; het wachtwoord is dan alleen nog nodig bij het uitvoeren van taken waarvoor elevated permissions nodig zijn (lees: taken die je als administrator wilt uitvoeren).

Bijdrager
    okkehel

Dank, ik heb de instructies gevolgd en het werkt..

Opgelost dus.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.