18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    hasseltse huzaar

"inlog"code iphone

dat fraai stukke timmermansgereedschap wat zich mijn vrouw noemt (zaag…..zagen in het vlaams is ZEUREN) heeft weer wat gevonden.Ik heb een cijfercombinatie om mijn iphone te openen.
    Ik ben slordig dus het zou kunnen zijn dat ik dat ding ergens laat slingeren en om de “nieuwe” bezitter niet het genot van de iphone te geven heb ik die code.
    Nu heeft ze bedacht dat ls er iets gebeurt onderweg de politie die iphone niet openen kan om zo de ICEnummers te vinden en te bellen
    Is daar een oplossing voor?
    ICEnummers zijn In Case or Emergenty dus bijv haar nummer ,nummer zwager en schoonzus

Bijdrager
    madcat

in IOS8 kan je onder health een medical id aanmaken zodat je daar noodnummers in kwijt kan. Deze kan iedereen zien en bellen terwijl de telefoon gelockt is.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb naar aanleiding van dit topic dat lijstje ook maar eens ingevuld.

En nu maar hopen dat hulpdiensten weten dat je dit kunt bereiken met
    schuif om te ontgrendelen > Noodgeval.

Bijdrager
    Stevie07

Ik heb zelf in het eerste scherm (schuif ontgrendelen) een plaatje met tekst ICE telefoonnummer.

Ziet iedereen die iphone ” aanzet ” zonder te ontgrendelen.

Bijdrager
    GoeieDag

ICE is een hoax.
    Maar als je zo bang bent dat de politie je niet kan traceren, zet een plaatje met al je gewenste gegevens op het Toegangsscherm.

Bijdrager
    DosEquis

Haha ik heb die onzin nooit begrepen. ICE? Dan bel je 112.

Bijdrager
    GoeieDag

Dan heb jij de bedoeling van ICE niet begrepen.
    Maar het blijft: ICE is een hoax. Eerst moet ice je leven gered worden, en daarna pas gaat de opsprong aan de slag. Met wat iemand gemiddeld bij zich heeft, is dat over het algemeen heel simpel. Heb je geen ICE in een gelocked toets voor nodig.

Bijdrager
    KarelWillem

Geen idee waar jullie het over hebben.:)
    Ik snap het vast niet helemaal.

Maar vroeger deden we onze kinderen ook al zo’n plastic bandje om, waarmee we op de hoogte konden worden gehouden als ze er vandoor waren gegaan.
    112 is mooi, maar het is wel zo handig om ook direct familie op de hoogte te kunnen stellen.

En dat er dan ook een bloedgroep, medicijngebruik en allergieƫn bekend zijn kan nooit kwaad denk ik?

Bijdrager
    madcat

Voor IOS 8 had ik altijd een plaatje van wat contact gegevens. ook voor het geval dat je je telefoon kwijt raakt en mensen toch nog zo aardig zijn om hem terug te geven.

Bijdrager
    GoeieDag

KW, het gaat toch niet om de iPhone? Of om een kind? Wat moeten de hulpdiensten met 112? Dat zijn ze zelf!
    Het gaat om jezelf, als je een auto-ongeluk, hartaanval of dat soort dingen meemaakt. En zelf niet meer bij machte bent te vertellen wie je bent.

Bloedgroep doen ze bv niks mee, want ze zullen, indien nodig, het zelf checken.

Moderator
    Pete.Z
    GoeieDag op 20 januari 2015

ICE is een hoax.
    Maar als je zo bang bent dat de politie je niet kan traceren, zet een plaatje met al je gewenste gegevens op het Toegangsscherm.

Ik werk beroepshalve veel met ambulance personeel, politie en brandweer, en geloof me, ICE is geen hoax, maar verdomde handig, en hulpverleners zijn allemaal grote voorstanders van het gebruik er van.

Bijdrager
    KarelWillem
    GoeieDag op 20 januari 2015

…Het gaat om jezelf, als je een auto-ongeluk, hartaanval of dat soort dingen meemaakt…

Zeg ik wat anders dan?

Bijdrager
    belfortmac

Jij zegt altijd iets anders, daarom ben je ook een simpele ziel:evil:

Bijdrager
    GoeieDag
    Pete.Z op 20 januari 2015

…en geloof me…

Nee, ik geloof je niet Pete.Z. Voor het eerst misschien, maar het zij zo. Lees bv eens hier: http://www.ambulancezorg.nl/nederlands/pagina/4250/ice-code—in-case-of-emergency.html
    Verder is het zo dat iedereen tegenwoordig wel weet dat je je smartfoon moet locken, vanwege alle persoonlijke en vaak ook gevoelige info, welke je niet ‘op straat’ wilt hebben. Die ICN is precies 10 jaar geleden bedacht, toen je met je telefoon nog enkel… belde (ja, je gelooft het toch niet meer!)
    En toen waren ze dus nooit gelocked.

En mocht de smartfoon wel unlocked zijn: iedereen weet dat je 1 van de 3 eerste Favorieten moet hebben. Big deal.

Bijdrager
    GoeieDag
    KarelWillem op 20 januari 2015

Zeg ik wat anders dan?

Waarom noem je dan 112? Heeft er niks mee te maken.

Bijdrager
    KarelWillem

Je maakt het verhaal veel te ingewikkeld.:)
    Je hoeft niet op elk woord een regenreactie te geven, dat maakt het verhaal niet duidelijker.

Mijn reactie was hierop:

Haha ik heb die onzin nooit begrepen. ICE? Dan bel je 112.

Bijdrager
    SvS

En nu wil ik t goed doen maar ik kom er niet uit, hoe ik ICE contacten in beginscherm krijg. Kan iemand mij wegwijs maken? iOS 8, iPhone 4s.

Bijdrager
    SvS

O gevonden, bij NL taal heet app Gezondheid en niet Health en die had ik ver verstopt. Ik dacht dat t in systeeminstellingen zat. Verwonderlijk dat iedereen vaak in t Engels blijft praten.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.