21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    minijob

Inlog pagina in site…

Beste mensen!

Ik maak de site van de schoolkrant van de site..
    Op die site wil ik ook de mogelijkheid hebben dat de REDACTEURS kunnen inloggen en dan (bijv.) hun kopij kunnen insturen…
    Mijn vraag is dus….

“Hoe doe je dat?”

En dan bedoel ik een aparte pagina voor het inloggen en dat je dan wordt doorgelinkt naar een andere pagina waar je dus bijv. je kopij in kunt leveren.

Bedankt!

Job

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

zit je wel in het verkeerde forum te posten dit moet naar webontwikkeling.

Maar dat kan met php en mysql of met .htacces.

Bijdrager
    Ch3mZ

FTP kan misschien al een oplossing zijn?

Bijdrager
    minijob
    ”Rimsic”

zit je wel in het verkeerde forum te posten dit moet naar webontwikkeling.

Sorry… had ik niet gezien..

Bijdrager
    Thoomas
    ”minijob”

”Hoe doe je dat?”

Zo misschien?:
    http://www.mijnhomepage.nl/htaccess/directory-beveiligen.php

Bijdrager
    minijob

Ja maar hoe moet dat dan met dat telnet?

Bijdrager
    minijob

Na wat proberen is het inlogsysteem gelukt (zie: http://www.schoolkrant-gasthuislaan.nl/Redacteurs/login.php)

Maar hoe kan ik het mogelijk maken om stukjes in te sturen op de ingelogde pagina?

Geblokkeerd
    Anoniem

Nom de dieu… Je geeft ook niet echt heel veel informatie moet ik zeggen…

Hoe werkt jullie site? Zijn het allemaal statische pagina’s, waar je steeds een volledige .html file op moet sturen? Of is het een dynamische website, waar bijvoorbeeld PHP/ASP/CF word gebruikt om de content uit een database te plukken?

Het zijn twee _heel_ verschillende dingen.

Sowieso vraag ik me af hoe je origineel bij Telnet uit kwam. Dat is op zich wel de minst makkelijke manier op content in een site te krijgen, tenzij je op de server zelf statische pagina’s gaat zitten schrijven.

Dus…

Kan je alsjeblieft _veel_ meer vertellen over hoe jullie website werkt? En wat wil je precies bereiken? Moet de nieuwe content op een pagina er bij komen? Op een eigen pagina? In menu’s terecht komen?

Enzovoorts:)

EDIT:
    Overigens, als ik een suggestie mag doen. Op de welkomst pagina vragen jullie mogelijke sponsors om contact met jullie op te nemen. Helaas springt er geen pagina met contact gegevens in het oog:)

Bijdrager
    wilko

Zoek naar php file upload form en je vindt hele bergen kant-en-klare scriptjes die precies doen wat je wil.

Bijdrager
    minijob

@cailin coilleach: Bedankt voor je reactie. De site bestaat gewoon uit volledige .html files behalve die inlog pagina en de pagina waar je heen gaat als je bent ingelogd, die hebben ook PHP…

Het gebeure met inloggen etc. is nu opgelost.

Wat ik graag wil weten is hoe je dus in de pagina als je ingelogd bent een venstertje maakt om kopij in te sturen, dan via e-mail of iets anders, ik weet niet wat mogelijk is. De opmaak is niet belangrijk maar k wou alleen dat weten.

”cailin

EDIT:
    Overigens, als ik een suggestie mag doen. Op de welkomst pagina vragen jullie mogelijke sponsors om contact met jullie op te nemen. Helaas springt er geen pagina met contact gegevens in het oog:)

Ik heb alleen nog maar de Homepage af en de menubalk is nog maar een probeerseltje maar de redactie wou dat ik eerst een pagina met kopij inleveren moest maken…

Ik ben nog maar beginnend, dus ik weet ook niet of je dit wilde weten! Ik hoop genoeg info. te hebbem gegeven!
    Bedankt!

Job

Geblokkeerd
    Anoniem

Wat ik graag wil weten is hoe je dus in de pagina als je ingelogd bent een venstertje maakt om kopij in te sturen, dan via e-mail of iets anders, ik weet niet wat mogelijk is. De opmaak is niet belangrijk maar k wou alleen dat weten.

Ah, op die fiets:)

Wel, met een simpel HTML formulier kan je de ingezonden tekst zowel opslaan als tekst bestand, of via e-mail versturen. Zoek bijvoorbeeld maar eens op “html form e-mail”, dan kom je een heel eind!

Als je met een database en PHP aan de slag gaat kan je met een dergelijk formulier zelfs er voor zorgen dat de content meteen in de website word verwerkt. Zo werken bijvoorbeeld al die “commentaar” dingetjes op blogs en bijvoorbeeld ook dit forum waar we nu zitten:)

Bijdrager
    WouterReyntjens

Bericht verplaatst naar Webontwikkeling

Bijdrager
    minijob

Bedankt

Bijdrager
    minijob

Het lukt me nog steeds niet om een email upload form te maken…

Wie helpt me?

Job

Bijdrager
    WouterReyntjens

Wat bedoel je precies met een email upload form?

ps: als je nog altijd een goed php login systeem zoekt, dan heb ik voor jou misschien een oplossing
    klik

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik ga er nog steeds van uit dat je bedoelt: “iemand vult iets in op een formulier en dat word naar mij toe ge-e-mailed”.

Alles wat je wilt weten vind je hier.

Of je laat hier automatisch de code voor je formulier genereren. Ben je nog makkelijker klaar:)

Misschien is het anders handig om ons te vertellen wat je doet, wat je wilt en wat er precies fout gaat. Een melding als “het lukt me nog steeds niet” hebben we niet heel veel aan.

Bijdrager
    minijob

Dat je iets via de site kan uploaden en dat dat dan automatisch wordt doorgestuurd naar een e-mail adres..

Geblokkeerd
    Anoniem

Uploaden, of is tekst in zo’n tekst veldje ook goed? Want dan moet je toch echt gewoon kijken naar die twee links die ik je net gaf:)

Bijdrager
    minijob

echt een bestand uploaden…

Geblokkeerd
    Anoniem

Ja, da’s effe heel wat anders.

Je wilt dus:
    1. Inloggen (heb je al)
    2. Upload formulier
    3. Bestand word ge-upload naar de server
    4. Inhoud van bestand of het bestand zelf word naar jou gemailed

Waarom op zo’n gekke manier? Wat wil je hier uberhaupt mee bereiken?

* Als je wilt dat de content na het uploaden direct in de site word verwerkt zijn er betere manieren.
    * Als je puur een bestandje naar je gemailed wil hebben, waarom dan niet direct via mail?

Geblokkeerd
    Anoniem

En zoals Wilko al zei op pagina 1: als je met Google zoekt op “php upload form” dan vind je al heel wat.

Bijvoorbeeld: http://www.htmlgoodies.com/beyond/php/article.php/3472551

Die je een perfect voorbeeld geeft van een upload formulier.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.