10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Lambert van Beers

Inlog-gekheid Powerbook

Normaal inloggen op mijn 17″ Powerbook gaat opeens niet meer. Zodra ik op het plaatje druk van het inlogscherm, blijft de paswoord-regel zich met bolletjes vullen, alsof er een toets van het toetsenbord vast zit, wat niet het geval is. Nadat ik toevallig op Sleep had geklikt bleek ik na het ontwaken wel gewoon in te kunnen loggen.

De permissies zijn gerepareerd en alle maintenance scripts zijn gedraaid, maar het inlog euvel is nog steeds niet verholpen. Heeft iemand enig idee?

Bijdrager
    Xserve

Mac OS X opnieuw installeren

Tiger lijkt me NOG een extra reden om dit te doen.

Bijdrager
    fnk

Met de installCD password resetten

Bijdrager
    Superfly

Misschien dat het nut heeft, maar klik je toetsenbord even opnieuw in je usbpoort.

Bijdrager
    Lambert van Beers
    ”Superfly”

Misschien dat het nut heeft, maar klik je toetsenbord even opnieuw in je usbpoort.

Maakt niet uit. Het externe toetsenbord en het eigen toetsenbord van de Powerbook reageren hetzelfde. Resetten van het paswoord leverde evenmin resultaat op. Ik vraag me in alle ernst af of we hier te maken hebben met een eerste OSX-virus dat de inlog onderschept, maar kan hieromtrent (nog) niks op Internet vinden.

Bijdrager
    Lambert van Beers

En het gekke is…. dat er géén inlog-probleem is wanneer ik opstart met de shift down…

Bijdrager
    feike

Dit lijkt er sterk op, dat een toets vastzit, dunkt me.

Bijdrager
    Lambert van Beers
    ”feike”

Dit lijkt er sterk op, dat een toets vastzit, dunkt me.

Nee, zit echt niet vast.

Bijdrager
    JM-Y

miss lijkt het dat er geen toets vast zit maar zou het ook kunnen dat er gewoon een toets stuk is..?

Bijdrager
    Lambert van Beers

Nee, geen enkele toets is stuk, want dat zou dan het geval moeten zijn met alle drie de toetsenborden die ik heb geprobeerd. Bovendien: als ik opstart met de shift-toets ingedrukt is er geen probleem.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.