5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Inkomende mails verdwijnen of zijn onvolledig bij Telenet (opgelost)

Sedert een maand heb ik iets heel eigenaardigs in Mail. Door vrienden en kennissen verstuurde mails komen soms niet toe en mijn Webmail inbox is zelfs leeg. Bij Telenet weten ze voorlopig niet hoe het komt, ze zullen vrijdag eens een technicus sturen…
    EDIT
    Ik heb mijn wachtwoord maandag veranderd en mijn webmail-inbox is nu niet meer leeg. Maar ik ben voorlopig alle vertrouwen kwijt.
    Zaterdag bvb heb ik vier mails niet ontvangen met zekerheid, ik heb ze laten doorsturen naar mijn emailadres @mac.com (forward) zodat ik het tijdstip van verzending van de originele mails kon controleren.
    :-?
    Ze zitten niet bij spam of junk en ik heb de rules (regels) gecontroleerd, er is alleen iets van News from Apple, dus dat kan het niet zijn…
    Zijn er nog die een gelijkaardige ervaring kennen of die misschien raad weten. Alvast bedankt voor je antwoord.

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  Mac Hammer Fan.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb ondertussen de boosdoener van de lege inbox bij Telenet Webmail gevonden. Het is GMail, die wanneer het je berichten binnenhaalt van je Telenet account, ze wist op de server. Prompt Gmail import van ander pop account uitgeschakeld. Maar daarmee weet ik nog steeds niet wat ervoor zorgde dat ik mails niet kreeg, want ze staan ook niet bij GMail, althans niet in de inbox of bij spam/junk/reclame.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  Mac Hammer Fan.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Blijkt dat GMail de schuldige is voor de verdwenen mails bij Telenet. Ze plaatsen die in een wat verdoken archief van GMail zelf. Zeer irritant. De schuld van de verdwenen mails ligt dus bij GMail en niet bij Telenet.
    Het zal wel altijd een raadsel blijven waarom sommige berichten gewist werden en andere niet.

Bijdrager
    SvS

Probeer die gmail eens helemaal te loskoppelen van Mail.
    Even tijdje zo apart doen (online mails kijken) en dan na tijdje weer instellen bij Mail.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Geen import selecteren bij GMail van andere pop accounts (vb Telenet) lijkt mij de beste oplossing…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.