4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Jaap

Inkomende mail gaat op mijn Mac direct naar de prullenmand

macOS Sierra 10.12.4

Op mijn MacMini en MacBook Pro gaat mijn inkomende mail direct naar de prullenmand.
    Dit gebeurt niet alleen met mijn iCloud account, maar ook met mijn Gmail en Ziggo account.
    Ik heb geen ‘Regels’ ingesteld bij de voorkeuren van Mail.

Op mijn iPhone blijven de berichten wel in postbus ‘Inkomend’ staan. (dan moet de Mail App op mijn MacMini en MacBook Pro wel gesloten zijn, want anders verdwijnen de berichten ook op de iPhone naar de Prullenmand)

Bijdrager
    fixar

Verdwijnen de berichten meteen naar de prullenmand? Of verdwijnen ze helemaal? Zijn de verdwenen berichten die in de prullenmand terecht komen ook zichtbaar in de prullenmand op de iPhone? Of zichtbaar in de prullenmand op de verschillende Macs?
    Staan alle clients ingesteld om te werken met IMAP? Of is er ergens nog een POP-client actief?

Probeer eerst te isoleren of het probleem wordt veroorzaakt op de MacBook (en/)of de MacMini… doe dit aub door respectievelijk te testen met de MacMini en de MacBook uitgeschakeld. Dan kun je waarschijnlijk het probleem terugbrengen tot 1 systeem.

Ook even nakijken: staan er in Gmail wellicht ingesteld dat deze ook de email van iCloud en Ziggo door Gmail moet worden opgehaald (middels een pop-connector). Deze instellingen in Gmail zorgen nog wel eens voor soortgelijke problemen.

Bijdrager
    Luigi_Stef

Is een instelling in de mail apps op je mac en mac mini. “Verwijder mails na het binnenhalen”
    Heb dit probleem onlangs ook opgelost voor een vriendin vandaar dat ik het weet.

Ga naar instellingen in de mail app op beide toestellen en vink deze optie uit.
    Hopelijk lost dit je probleem op.

Bijdrager
    Jaap

@ Luigi_Stef
    Het probleem lag inderdaad bij de ‘Regels’. Ik had een bepaald e-mail adres ingevuld om te verplaatsen naar de Prullenmand. Na het uitvinken was het probleem opgelost. Ik begrijp echter nog steeds niet waarom ‘Mail” zijn taak zo serieus nam, dat hij alle binnenkomende berichten naar de Prullenmand verplaatste.
    @fixar
    Natuurlijk ook bedankt voor je reactie.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.