6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    pepijn-paans

inkomende internet verbindingen blokkeren

hallo,
    ik blijf kampen met problemen met mijn internetverbinding waar ik al eerder het een en ander over heb geschreven.
    het signaal valt regelmatig weg en een meter of 10 verwijderd van mijn modem is de verzendsnelheid 1 daar waar de vorige (gesneuvelde) modem dit eenvoudig aankon.
    nu vroeg ik me af of het mogelijk is om verbindingen van omringende huizen te blokkeren in de modem zodat deze signalen niet meer storen in zekere zin.
    of iemand een andere goede oplossing? ik hoor het graag!

mvg.

Bijdrager
    GuijVRIENDS

verbindingen van andere huizen blokkeren is niet mogelijk. Je zou eens naar je instellingen op je modem moeten gaan en vervolgens het kanaal wijzigen. Je zou dan ook aan je buren kunnen vragen op welk kanaal zij zitten zodat jij een andere pakt

Bijdrager
    GuijVRIENDS

of je installeert dit programma’tje even: http://www.istumbler.net/

Bijdrager
    Macosxachist
    pepijn-paans op 12 oktober 2011

nu vroeg ik me af of het mogelijk is om verbindingen van omringende huizen te blokkeren in de modem zodat deze signalen niet meer storen in zekere zin

Dat is waarschijnlijk precies wat je buren bij jou hebben gedaan!:grin:

Bijdrager
    pepijn-paans

@dpmeijers
    dat heb ik al veelvuldig gedaan, ik zit 10 kanalen verwijderd van de omringende huizen.

@macosxachist
    daar schiet ik niet veel mee op, dat begrijp je zelf ook.

Bijdrager
    GuijVRIENDS

ok, ik zou proberen verschillende vrije kanalen te testen. Zijn die er niet? Pak dan het kanaal met het zwakste signaal.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.