4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    huinkroese

Inkleur-prog voor OSX?

Howdy,

Ik vond op het wereld wijde web de volgende site. Niet geheel toevallig overigens, want ik was op zoek naar precies zo’n programma. Dit omdat ik voor een poster een zwart wit foto opnieuw wil inkleuren.

Weet iemand of een programma als Recolored ook voor de Mac bestaat?
    En als er mensen zijn die zeggen, “Joh, als je nou gewoon in Photoshop het volgende doet…” met in plaats van de puntjes een uitleg hoe ik dat moet aanpakken; héél graag!

Ik dank u allen.

Inactief
    Anoniem

Volgens mij moet dat redelijk eenvoudig met bijvoorbeeld Flash kunnen.

Op een aparte laag teken je de contouren een beetje ruw, invullen en dan een beetje spelen met de Alpha ven de kleuren en met Soften Fill Edges.

Lijkt mij…:roll:

Bijdrager
    fritsdebeer.com

lees eens een boek over photoshop of ga er gewoon eens mee aan de gang

of .. beter..
    stuur ons de fotos op dan hoe je helemaal niets te doen…

Bijdrager
    McJohn

Foto’s inkleuren in Photoshop is niet zo simpel als het eruit ziet!
    Zowiezo heb je maar 1 tool ECHT nodig: je penseel

De menselijke huid bestaat uit x-aantal kleuren!
    Je zou denken dat de huid roze is maar dat is niet zo.
    In feite bestaat die uit verschillende kleuren:

-> Paars, bordeaux, geel, zwart, oranje,…

Werkwijze:
    Gebieden inkleuren met verschillende kleuren boven elkaar met de verschillende
    modi die in je lagenpalet aanwezig zijn. Dit in combinatie met transparantie percentages en kleuren over elkaar bedekken! Sommige gebieden kan je mooi afbakenen met laagmaskers.

Geloof aub die “Instant-grafische-programma’s niet! Vooral die Windows programma’s,…
    Je kan niet zomaar in 123 een zwart wit foto in een realistische kleurenfoto omtoveren,…
    Mocht het effectief werken dan zouden ze in elk reclamebureau maar 1 grafische man nodig hebben,… en zouden er haast geen photoshoptutorials zijn op Internet,…

BTW,…op mijn homepage heb ik ooit es zo een foto ingekleurd,…het resultaat kan natuurlijk beter,…maar diegenen die hetzelf al es gedaan hebben zullen wel begrijpen dat dit niet simpel is en toch wel tijdrovend is!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.