3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Inhoudsopgave in iBooks Author

De laatste paar dagen ben ik wat met iBooks Author aan het knutselen, en hoewel het allemaal wel redelijk werkt kom ik niet uit de inhoudsopgave. Hopelijk kan iemand me helpen met de volgende problemen waar ik tegen aanloop.

Standaard worden de hoofdstukken elk op een aparte bladzijde in de inhoudsopgave weergegeven. Leuk, maar ik heb hoofdstukken zonder secties, koppen, e.d. — dan heb je dus in de inhoudsopgave bijna lege bladzijdes met alleen de hoofdstuktitel bovenaan. Hoe krijg ik alle hoofdstuktitels onder elkaar op één bladzijde, met de secties e.d. ertussenin?

Stijlen worden überhaupt niet weergegeven in de inhoudsopgave. In het infovenster heb ik in Documentinfo → Inhoudsopgave verschillende stijlen van koppen in het lijstje gezet, maar geen enkele ervan wordt in de inhoudsopgave getoond. Doe ik iets verkeerd, zie ik iets over het hoofd, of verdomt iBooks Author dit voor iedereen?

En niet inhoudsopgave-gerelatieerd, maar is er een widget zoals de Galerie maar dan voor tekst? Iets dat in feite verschillende tekstvakken op één plek heeft staan, waartussen de gebruiker kan schuiven zoals tussen foto’s in de Galerie.

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij kun je daar niet zo veel mee.. Ik heb er een hele tijd geleden ook ooit eens mee willen spelen maar omdat de inhoudspagina zo dynamisch gegenereerd werd en je amper deze pagina kon stijlen of veranderen heb ik iBooks Author weer afgesloten. Je kunt namelijk helemaal niet een boek ontwerpen zoals jij dat wilt want de inhoudspagina verkracht altijd je ‘huisstijl’ als het ware.

Het is gewoon niet zo’n cool programma als dat Apple denkt dat het is. iBooks Author is een iWeb 3.0, over 3 tot 5 jaar praat niemand er bij Apple nog over en moeten wij maar zien uit te vogelen wat de status van dit programma zal zijn.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik moet zeggen dat het voor het grootste deel helemaal zo slecht niet werkt. Die inhoudsopgave is een beetje een struikelblokje, maar nu ik er nog eens wat beter naar gekeken heb op een iPad snap ik de logica: onderaan het scherm komen miniaturen van de bladzijdes te staan, dus een groot gemis is het voor mij niet dat je ze niet exact kunt vormgeven (lettertypes e.d. aanpassen kan wel, maar op een klein beetje kromme manier). Ik ben er alleen nog altijd niet uit waarom hij de koppen niet in de inhoudsopgave zet …

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.